اعتراف به ناتوانی 14 پاسگاه بازرسی در تأمین امنیت منطقۀ شش‌درک

© Sputnik / JAKوقوع دو انفجار پی‌هم در کابل چندین قربانی بر جا گذاشت
وقوع دو انفجار پی‌هم در کابل چندین قربانی بر جا گذاشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور داخله می‌گوید که، دشمن در انجام حمله‌ها از برخی از خلاها و کوتاهی‌ها در بخش امنیت استفاده می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، در منطقۀ شش درک « قلب شهر کابل» که یکی از بخش‌های به شدت محافظت شده است — کم از کم ۱۴ ایست بازرسی و پاسگاه امنیتی وجود دارد و نظامیان در این ایست‌ها و پاسگاه‌ها رفت و آمدها را به شدت زیر نظارت دارند، اما با این همه، این تدابیر در پیشگیری حمله‌های اخیر در این منطقه مؤفق نشده اند.
محل حمله‌های خونین روز دو شنبه با بیش از ده ایست بازرسی محاصره شده است و بخشی از ساحه سبز امنیتی و به شدت محافظت شده پایتخت است. اما در کمتر از یک سال اخیر این چندمین بار است که این محل آماج حمله قرار می‌گیرد.
نهادهای امنیتی پس از حمله مرگبار چهار راه زنبق شمار ایست‌های بازرسی را در شهر کابل افزایش دادند اما دیده می‌شود که این ایست‌های بازرسی چندان اثرگذار نبوده‌اند.
افزون بر این چندین دوربین امنیتی در این محل نصب استند. اما چگونه‌گی رسیدن دو انتحارکننده به این جا که به جان باختن ده‌ها تن انجامید سخت پرسش‌انگیز میتواند بود.
در همین حال، عبدالله عبدالله، رییس اجراییه کشور، از نهادهای امنیتی خواست که در کار تأمین امنیت کابل توجه بیشتری به خرج دهند.
او امروز سه شنبه در نشست شورای وزیران گفت: «مسوولان محترم امنیتی با در نظر داشت تکرار این حوادث ایجاب می‌کند که بیشتر از آنچه که کردند در این جا توجه داشته باشند.»
نهاد های امنیتی ایست‌های بازرسی و پاسگاه‌های امنیتی را در شهر افزایش دادند تا امنیت شهر بهبود یابد — کاری که بر ازدحام شهر افزوده است.
مردم که خشونت‌ها و خون ریزی‌ها دلگیر شان ساخته است این همه را پذیرفته اند تا دیگر به خاک و خون کشانیده نشوند.
وزارت امور داخله می‌گوید که:"دشمن در انجام حمله‌ها از برخی از خلاها و کوتاهی‌ها در بخش امنیت استفاده می‌کند".
آگاهان مسایل نظامی در باره چگونه‌گی رسیدن هراس‌افگنان به بخش‌های مهم پایتخت انتقاد می‌کنند.
اسدالله سعادتی، عضو مجلس نماینده‌گان، گفت: «بسیاری از شخصیت‌های جهادی و تأثیرگذار و با تجربه به علت بعضی از اختلاف‌های سیاسی از دولت وحدت ملی افغانستان کنار زده شدند و به یقین این تاثیر منفی بر امنیت عمومی داشت.»
در حمله‌های خونین دو شنبه به شمول نه خبرنگار و تصویر بردار نزدیک به 20 تن دیگر جان باختند و نزدیک به 50 تن زخم برداشتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала