ترس امریکا از آغاز جنگ تجاری با اروپا

© AFP 2023 / John Thysترس امریکا از آغاز جنگ تجاری با اروپا
ترس امریکا از آغاز جنگ تجاری با اروپا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت امریکا تصمیم گرفته است تا وضع مالیات وارداتی بر فولاد و آلومینیم از کانادا، مکسیکو و کشورهای اتحادیه اروپا را به مدت ۳۰ روز به تعویق بیاندازد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی فاکس، قرار بود که مالیات وارداتی از تاریخ اول ماه می وضع شوند، اما جهت جلوگیری از تشدید روابط تجاری با اتحادیه اروپا در آستانهٔ "روابط متشنج تجاری با چین در هفتهٔ جاری"، برای یک ماه به تعویق افتاد.

کاخ سفید افزوده است که در موضوع واردات این مواد با کوریای جنوبی، ارجنتاین، آسترالیا و برازیل نیز به توافق رسیده اند، و به‌زودی این توافقنامه‌ها به امضا خواهند رسید.

آنتونیو تایانی، رئیس پارلمان اروپا درمورد تصمیم ایالات متحده امریکا مبنی بر به تعویق‌انداختن وضع مالیات وارداتی در صفحه توییتر خویش ابراز نظر نموده است. به گفته وی، اروپا بر معافیت کامل مالیاتی "یک‌بار و برای همیشه" اصرار دارد.

به عقیدهٔ تایانی، هر اقدام دیگری می‌تواند نه‌تنها بر اتحادیه اروپا بلکه بر ایالات متحده امریکا نیز تاثیرات منفی خواهد داشت.

ایالات متحده جنگ فولاد را آغاز کرد - اسپوتنیک افغانستان
ایالات متحده جنگ فولاد را آغاز کرد

قبل از این رهبران فرانسه، آلمان و بریتانیا اعلام نموده بودند که در صورت وضع مالیات وارداتی ایالات متحده امریکا بر فولاد و آلومینیم، اروپا آماده دفاع از علایق خود خواهد بود.

مقامات اتحادیه اروپا در بخش تجارت به نوبه خود اعلام نمودند که در صورت وضع تحریم‌ها از جانب اتحادیه اروپا، جوس مالته، پطلون‌های کاوبای، نوشیدنی‌های ویسکی و موترسایکل‌های امریکایی تحریم خواهند شد.

ایالات متحده امریکا در ماه مارچ سال جاری از وضع مالیات وارداتی بر فولاد و آلومنینیم از تمام کشورها، خبر داد. آن‌زمان آسترالیا، ارجنتاین، برازیل، کانادا، کوریای جنوبی و همچنان کشورهای اتحادیه اروپا مستثنی قرار داده شدند که قرار بود به تاریخ اول ماه می قوانین جدید مالیاتی بر این کشورها نیز وضع شوند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала