کیم جونگ اون دلیل اصلی چشم‌پوشی از سلاح هسته‌ای را اعلام کرد

© AFP 2023 / Korea Summit Press Pool کیم جونگ اون دلیل اصلی چشم‌پوشی از سلاح هسته‌ای را اعلام کرد
کیم جونگ اون دلیل اصلی چشم‌پوشی از سلاح هسته‌ای را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر کوریای شمالی سلاح های هسته‌ای هیچ معنی ندارد در صورت که به طور رسمی جنگ با امریکا پایان یابد.

به گزارش اسپوتنیک، یون یوانگ چان، سخنگوی رئیس جمهور کوریای جنوبی ضمن این مطلب گفته است که کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی در دیداری که با مون جائه این، رئیس جمهور کوریای جنوبی داشت اعلام کرد اگر جنگ با ایالات متحده امریکا به طور رسمی پایان یابد سلاح های هسته‌ای هیچ معنی نخواهد داشت.
وی از بیانیه کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی نقل قول کرد "اگر جسله ما با ایالات متحده امریکا مکرر باشد و در آینده در صورت عدم احساس تهدید و ضمانت حفظ امنیت و جنگ با امریکا به طور رسمی پایان یابد چرا سلاح های هسته‌ای داشته باشیم؟ و در شرایط دشوار زندگی کنیم".
به گفته سخنگوی رئیس جمهور کوریای جنوبی، رهبر کوریای شمالی تاکید کرد "با وجود این واقعیت او همیشه با ایالات متحده امریکا مخالف بوده مردم میدانند که او شخصی نیست که سلاح های هسته‌ای را بالای امریکا، کوریای جنوبی و اقیانوس آرام پرتاب کند".
کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی در دیدار با مون جائه این، رئیس جمهور کوریای جنوبی اعلام کرده که ماه می پایگاه هسته‌ای پیونگ ‌ری که محل انجام شش آزمایش هسته‌ای کوریای شمالی بوده را متوقف خواهد کرد.
این اقدام به صورت علنی انجام خواهد شد کارشناسان و خبرنگاران نیز حضور خواهند داشت.
کوریای شمالی پیش از این اعلام کرده بود که آزمایش‌های هسته‌ای و راکتی خود را متوقف و یکی از پایگاه‌های اتمی خود را نیز تعطیل خواهد کرد.
روز جمعه مون جائه این، رئیس‌ جمهور کوریای جنوبی در منطقه سرحدی پانمونجوم در منطقه غیرنظامی بین دو کشور به استقبال کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی رفت.
دیدار روز جمعه سومین دیدار میان سران دو کشور پس از جنگ دو کوریا در سال 1953 میلادی است. اما کیم جونگ اون نخستین رهبر کوریای شمالی است که پا به خاک کوریای جنوبی می‌گذارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала