عطا محمد نور مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کرد

© عکس: از صفحه عطا محمد نورعطا محمد نور مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کرد
عطا محمد نور مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عطامحمد نور؛ والی پیشین بلخ، روز جمعه ضمن ابراز نگرانی از حضور کمرنگ مردم در روند ثبت نام رأی‌دهندگان گفت که در شش روز گذشته، هزاران تن در بلخ کارت رای‌دهی گرفته اند.


به گزارش اسپوتنیک، عطا محمدنور، والی پیشین بلخ و رئیس شورای اجرایی جمعیت اسلامی ، از مردم خواست که به هدف داشتن يک آيندۀ بهتر و براى اشتراک در انتخابات آينده، ثبت نام کنند.
عطامحمد نور روز گذشته، در دیدار با شماری از شهروندان ولایت بلخ، کارکرد کمیسیون مستقل انتخابات را به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت: جدیت در روند آگاهی دهی کمیسیون وجود ندارد و مردم نیز به برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه در زمان تعین شده آن باورمند نیستند.
وی بیان داشت: "آینده خود را باید از امروز رقم بزنیم و این امر بدون ثبت نام با شیوه جدید، امکان پذیر نیست و همچنین کارت های کهنه غیر قابل اعتبار اند و باید از نو ثبت نام کنیم".
نور، از مردم خواست که برای حضور در انتخابات، با تذکره های شان به مراکز ثبت نام بروند و فرصت اشتراک در انتخابات را به دست بیاورند.
عطا محمد نور از نقش مردم در انتخابات، حق انتخاب و تاثیر انتخاب افراد صالح در روند رشد و‌پیشرفت یاد نموده، گفت که انتخابات از مؤلفه های دموکراسی و مردم سالاری است و مردم در این روند، عامل اساسی اند و بایست همه با هم با حضور پُرشور و حماسه ساز، اگر شناسنامه ندارند، شناسنامه دریافت کنند، و اگر شناسنامه دارند هرچه زود به مراکز ثبت نام مراجعه نموده و برای شرکت در انتخابات ثبت نام کنند.
قرار است انتخابات ولسى جرگه و شوراى ولسوالى ها، بتاريخ ٢٨ ميزان سال جارى برگزار گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала