نظرسنجی اسپوتنیک: به نظر اروپایی‌ها و امریکایی‌ها، تا چه حد گوگل و فیسبوک از اطلاعات سوء استفاده می‌کنند؟

© Flickr / Andrew Turnerنظرسنجی اسپوتنیک: به نظر اروپایی‌ها و امریکایی‌ها، تا چه حد گوگل و فیسبوک از اطلاعات سوء استفاده می‌کنند؟
نظرسنجی اسپوتنیک: به نظر اروپایی‌ها و امریکایی‌ها، تا چه حد گوگل و فیسبوک از اطلاعات سوء استفاده می‌کنند؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
براساس نتیجهٔ نظرسنجی اسپوتنیک، اکثریت اروپایی‌ها به این باور اند که شرکت‌های تکنالوژیکی گوگل و فیسبوک از الگوریتم‌های اطلاعاتی به نفع دیدگاه‌های سیاسی خاص سوء استفاده می‌کنند.

اکثریت آلمانی‌ها (۶۸٪)، ایتالیایی‌ها (۶۰٪)، امریکایی‌ها (۶۰٪)، فرانسوی‌ها (۵۷٪) و بریتانیایی‌ها (۵۴٪) به این باور اند که گوگل و فیسبوک از اطلاعات به نفع دیدگاه‌های سیاسی خاص سوء استفاده می‌کنند.

در فرانسه و ایالات متحده امریکا نسل جوان نسبت به نسل بزرگ‌تر بیشتر به این نظر اند که گوگل و فیسبوک از اطلاعات سوء استفاده می‌کنند: در فرانسه ۶۲ درصد (جوان‌تر از ۳۵ ساله) در مقابل ۵۵ درصد (بزرگ‌تر از ۳۵ ساله). در ایالات متحده امریکا ۷۱ درصد افرادی که جوان‌تر از ۳۵ ساله می‌باشند، و ۵۵ درصد کسانی که بزرگ‌تر از ۳۵ ساله اند، به سوء استفاده از اطلاعات توسط گوگل و فیسبوک باورمند اند.

در ایالات متحده امریکا آنعده افرادی که درآمد شان بیشتر از ۷۵ هزار دالر است، نسبت به آنهایی که درآمد شان کمتر از ۷۵ هزار دالر است، بیشتر از سوء استفاده حرف می‌زنند (۶۷٪ در مقابل ۵۶٪).

  در این نظرسنجی ۵۰۲۹ تن بزرگ‌تر از ۱۸ سال از فرانسه، آلمان، ایتالیا، بریتانیا و ایالات متحده امریکا شرکت ورزیده اند. این نظرسنجی برای SputnikNews توسط شرکت IFop، قدیمی‌ترین شرکت جمع‌آوری نظریات جامعه در فرانسه از تاریخ ۲۲ تا ۲۷ مارچ در کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، بریتانیا و ایالات متحده امریکا صورت گرفته است.    

© Sputnikنظرسنجی اسپوتنیک
نظرسنجی اسپوتنیک - اسپوتنیک افغانستان
نظرسنجی اسپوتنیک
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала