لاوروف از امکان تحویل راکتهای «S - 300» به ارتش سوریه خبر داد

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف از امکان تحویل راکتهای «S - 300» به ارتش سوریه خبر داد
لاوروف از امکان تحویل راکتهای «S - 300» به ارتش سوریه خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد، کشورش برای تقویت توان دفاعی سوریه همه گزینه ها را در نظر دارد و در صورت نیاز حتی سیستم های راکتی "اس - 300 " را به این کشور تحویل خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، " سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که حملات راکتی ائتلاف غربی به سوریه مقامات مسکو را متقاعد کرده که روسیه باید هر کمکی که لازم است به ارتش سوریه انجام دهد تا آنها بتوانند تجاوزات خارجی را دفع کنند.
لاوروف افزود: "رئیس جمهور پوتین ازهم اکنون در مورد امکان تحویل سیستم های راکتی «اس-300» به سوریه صحبت کرده است. به گفته وی، چند سال قبل مسکو به درخواست شرکای غربی تصمیم گرفت تا از ارسال این راکت‌ها به سوریه خودداری کند، ولی اکنون، زمانی که امریکا، انگلیس و فرانسه مبادرت به تجاوز نظامی نفرت انگیز به سوریه کرده‌اند، ما دوباره متقاعد شده‌ایم که کشور سوریه نیاز به دفاع مطمئن از خود دارد و برای این منظور مسکو همه اقدامات لازم را مورد بررسی قرار می‌دهد."
تا اکنون در دسترس دفاع هوایی سوریه سیستم های " اس — 200، اس — 125،پانتسیر اس — 1، بوک می-1،بوک می — 2 " ساخت شوروی قرار داشت.
در تاریخ 14 اپریل ایالات متحده امریکا و متحدانش بیش از 100 راکت بالای سوریه شلیک کرده اند. حملات از دو کشتی نیروی دریایی ایالات متحده مستقر در دریای سرخ، هواپیمای تاکتیکی از فراز مدیترانه و همچنین بمب افکن های B-1B از منطقه الطنف صورت گرفت.
حملات بالای پایگاه های نظامی و مناطق غیر نظامی، از ساعت 3:42 تا ساعت 5:10 دقیقه به وقت محلی در تاریخ 14 اپریل صورت گرفت. گفته می شود که یک سوم راکت های شلیک شده توسط نیروی هوایی سوریه ساقط شده اند.
سرگئی لاوروف در عین حال تایید کرد که دو سوم راکت‌های شلیک شده به سوریه در حملات 14اپریل توسط نیروی دافع هوای سوریه منهدم شدند.


00:03/01:11

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала