اشتراک اردوی ملی افغانستان در تمرین‌های نظامی در عربستان

© AFP 2023 / Shah Maraiاشتراک اردوی ملی افغانستان در تمرین‌های نظامی در عربستان
اشتراک اردوی ملی افغانستان در تمرین‌های نظامی در عربستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این تمرین‌ها که بزرگترین رزمایش در منطقه از لحاظ تعداد نیروهای نظامی، شمار کشورهای شرکت کننده، تنوع تخصص‌های نظامی و کیفیت کاربرد سلاح های پیشرفته به شمار می‌رود، یک ماه به طول انجامید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، وزارت دفاع ملی گفته است که نیروهای اردوی ملی کشور، در تمرین‎های نظامی مشترک ۲۵ کشور جهان در عربستان سعودی، شرکت کرده اند.

این تمرین‎ها یک ماه پیش، به رهبری پاکستان در عربستان سعودی آغاز شدند و امروز پایان یافتند.

وزارت دفاع ملی، در پاسخ به پرسش‎ها در بارۀ چگونگی حضور نیروهای اردوی ملی در این تمرین‎ها، می‎گوید که این نیروها، در کنار نظامیان کشورهای دیگر، به آماده گی‎های شان در پیکار با هراس‎افگنی، پرداخته اند.

محمد رادمنش، سرپرست دفتر سخنگوی وزارت دفاع ملی می گوید: "فقط آماده گی‌ها برای مبارزه علیه تروریسم و همچنان دهشت افگنی و دیگر گروپ هایی که در این کشورها ممکن به وجود بیایند، چه گونه اقداماتی را و چه گونه ظرفیتی را به کار بیندازند."

۲۵ کشور، توانایی های نظامی شان را در تمرین‌های "سپرخلیج" در عربستان سعودی به نمایش گذاشتند.

عبدالله بن حسین السبایی، سخنگوی تمرین های نظامی "سپر خلیج" گفته است: "هدف از این تمرین‌های نظامی، بلند بردن توانایی‌های نظامیان و ایجاد همکاری‌های نزدیک میان شان، برای رویارویی با چالش‌های منطقه‌یی است. تمرین‌های مشترک نظامیان کشورهای مختلف، توانایی‌های آنان را بلند می‌برند و سرانجام ما را به هدف افزایش امنیت منطقه‌یی خواهند رسانید."

حضور نیروهای اردوی ملی افغانستان در این تمرین‎ها با پرسش‎هایی همراه شده است؛ آن هم در اوضاعی که نقش پاکستان، کشوری که از بهر آنچه که همکاری نکردن در پیکار با هراس افگنی گفته می‌شود، همواره بار انتقادهای کابل و متحدانش را به دوش دارد، در این میان برجسته‌تر بوده است.

ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی امروز (دوشنبه، 16 اپریل)، همراه با 25 تن از رهبران کشورهای عربی در مراسم پایانی رزمایش "سپر خلیج" حضور یافته، از نزدیک رژه نیروهای مشترک کشورهای شرکت کننده در این رزمایش را تماشا کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала