بریتانیا: حمله به سوریه اهداف استراتژیک روسیه را مختل نکرد

© AFP 2023 / Oli Scarffبریتانیا: حمله به سوریه اهداف استراتژیک روسیه را مختل نکرد
بریتانیا: حمله به سوریه اهداف استراتژیک روسیه را مختل نکرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع بریتانیا گفته است که ماموریت بریتانیا، ایالات متحده امریکا و فرانسه در سوریه بخاطر مختل کردن برنامه‌های استراتژیک روسیه در سوریه نبوده است.

به گزارش اسپوتنیک، گاوین ویلیامسون، وزیر دفاع بریتانیا ضمن این مطلب، در مصاحبه که با The Sunday Times داشت گفت: " اقدامات مشترک ما (بریتانیا، امریکا و فرانسه) در حال محدود و متناسب است ما در حال صحبت کردن چگونگی داخلت به یک جنگی داخلی نیستیم و همچنان سخن از تغییر رژیم و یا متخل کردن برنامه‌های استراتژیک روسیه در سوریه نیست".

وزیر تاُکید کرد که اهداف اصلی این ماموریت با متحدانش واکنش شدید به استفاده ادعا شده توسط دولت سوریه از سلاح های کیمیاوی در شهر دوما و پیشگیری از چنین حوادثی در آینده بوده است.
یادآوری می کنیم، که ایالات متحده امریکا و متحدانش بیش از 100 راکت بالای سوریه شلیک کرده اند. حملات از دو کشتی نیروی دریایی ایالات متحده مستقر در دریای سرخ، هواپیمای تاکتیکی از فراز مدیترانه و همچنین بمب افکن های B-1B از منطقه الطنف صورت گرفته است.
این حملات بالای پایگاه های نظامی و مناطق غیر نظامی سوریه، از ساعت 3:42 تا ساعت 5:10 دقیقه به وقت محلی در تاریخ 14 اپریل صورت گرفت. گفته می شود که یک سوم راکت های شلیک شده توسط نیروی هوایی سوریه از بین برده شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала