معاون مجلس نمایندگان: اظهارات کرزی مردم افغانستان را با مشکل مواجه می‌سازد

© Sputnik / Aleksandr Natruskin /  مراجعه به بانک تصاویر معاون مجلس نمایندگان: اظهارات کرزی مردم افغانستان را با مشکل مواجه می‌سازد
معاون مجلس نمایندگان: اظهارات کرزی مردم افغانستان را با مشکل مواجه می‌سازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون مجلس نمایندگان در واکنش به اظهارات حامدکرزی رئیس جمهور سابق افغانستان می‌گوید که این اظهارات مردم افغانستان با مشکلات بیشتر مواجه خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری جمهور، همایون همایون معاون اول مجلس نمایندگان گفت که اظهارات کرزی در مورد نقش امریکا در افغانستان با آنکه یک نظر شخصی است اما توازن سیاست را در کشور برهم می‌زند.
آقای همایون افزود که با چنین اظهاراتی مشکلات در کشور افزوده می‌شود و امیدوار است که مردم افغانستان بیشتر از این به مشکل مواجه نشوند.
لالی حمیدزی دیگر عضو مجلس نیز گفت که آقای کرزی برای خوشحالی روس‌ها چنین اظهاراتی را مطرح کرده است ولی خودش در 14 سال حکومت در افغانستان هیچ دردی از مردم افغانستان را کاسته نتوانست و حالا که در قدرت هم نیست دست به دامن روسیه برده است.

آقای لالی گفت که حامد کرزی برای اهداف شخصی خود مردم افغانستان را قربانی می‌کند و برای شکست امریکا در افغانستان یک ایتلاف جدید تشکل دهد.
او خاطر نشان کرد که حکمتیار و کرزی هیچ گاهی به نمایندگی از پشتون‌ها صحبت کرده نمی‌توانند و بلکه برای دست یابی به مقاصد شخصی‌شان مسایل سیاسی و قومی را مطرح می‌کنند.
این عضو مجلس تاکید کرد که مردم افغانستان همه صلح پایدار و برقراری امنیت را در کشور می‌خواهند و حکمتیار و آقای کرزی برخلاف این خواست‌های مردم و به منظور اهداف شخصی حرف‌های را بیان می‌کنند.
حامد کرزی رییس جمهور سابق کشور هفته گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی در روسیه گفته بود که روسیه می‌تواند در تامین صلح و امنیت در افغانستان تاثیر مثبت بگذارد نه بریتانیا و امریکا؛ زیرا به گفته او، حضور امریکا و بریتانیا در افغانستان صادقانه نیست.
آقای کرزی همچنین گفته بود که امریکا در 17 سال حضورش در افغانستان به جز کشتن مردم افغانستان دیگر کاری را انجام نداده است.
سخنان کرزی بازتاب گسترده پیدا کرد و واکنش‌های برخی سیاسیون را در کشور برانگیخته است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала