عواقب خوردن مرچ دم عقربی – تندترین مرچ دنیا+عکس، ویدیو

© REUTERS / China Stringer Networkعواقب خوردن مرچ دم عقربی – تندترین مرچ دنیا
عواقب خوردن مرچ دم عقربی – تندترین مرچ دنیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
داکتران درمورد تاثیرات تندترین مرچ دنیا "کارولینا ریپر" بر بدن انسان تحقیقات نموده اند.

به گزارش اسپوتنیک، نتایج این تحقیقات در مجله BMJ Case Reports منتشر شده اند.

داکتران برای اجرای این تحقیقات، تندترین مرچ جهان را که "کارولینا ریپر" یا مرچ دم عقربی نامیده می‌شود بر یک مرد ۳۴ ساله آزمایش نمودند. در نتیجه این مرد دچار به دردهای شدید در سر و گردن شد که این دردها چندین روز دوام داشتند. با این حال علایم دیگری چون عدم صراحت در گفتار، ضعف دید و یا دیگر علایم در روی دیده نشد.

توموگرافی کمپیوتری همچنان کاهش شریان‌های مغز را نشان داده است. داکتران تشخیص نمودند که این مرد مبتلا به سندروم RCVS (تنگ‌شدن شریان‌های مغزی برگشت‌پذیر) که باعث اختلال جریان خون مغزی می‌شود، شده است. پس از گذشت پنج هفته، حالت صحی مرد مذکور عادی شد، دردها از بین رفتند و شریان‌های مغزی به حالت قبلی برگشتند.

  "کارولینا ریپر" یا مرچ دم عقربی ترکیب دورگه‌ای از دو مرچ قست و هابانروی سرخ، تندترین مرچ دنیا محسوب می‌شود که بر اساس معیارمقیاس اسکویل مقدار آن به ۱۵۶۹۳۰۰ می‌رسد. سالانه ده‌ها نفر در سراسر جهان برای قایم کردن ریکارد جدید در سرعت خوردن این مرچ، رقابت می‌کنند. در حال حاضر اوینا الجینیو که در سال ۲۰۱۶ در ظرف یک دقیقه ۱۱۹ گرام مرچ دم عقربی را خورده است، آخرین ریکارد جهان را از خود کرده است.     

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала