ایزدیار: حکومت در میدان سیاست به پاکستان باخته است

© AP Photo / Rahmat Gulایزدیار: حکومت در میدان سیاست به پاکستان باخته است
ایزدیار: حکومت در میدان سیاست به پاکستان باخته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد علم ایزدیار معاون اول مجلس سنا می گوید که، پاکستان بدنبال وقت کشی و انحراف اذهان جامعه جهانی است که در این کار موفق هم شده است.


به گزارش اسپوتنیک، به نقل از شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محمد علم ایزدیار معاون اول مجلس در نشست عمومی این مجلس درخصوص توافقات هفت ماده ای حکومت و پاکستان در سفر صدراعظم پاکستان به کابل گفت: پاکستان بدنبال وقت کشی و انحراف اذهان جامعه جهانی است که در این کار موفق هم شده است.

ایزدیار درخصوص ماده دوم توافق شده میان دو کشور مبنی بر اینکه "دو کشور اقدامات موثری را در برابر جنگجویان و عناصری که تهدیدهای امنیتی را متوجه هر یک از دو کشور می‌سازند، روی دست گیرند" اظهار می کند که این بند به معنای آن است که حکومت افغانستان به ادعای پاکستان مبنی بر تهدیدها که از خاک افغانستان متوجه آن کشور می‌شود، اعتراف کرده است. 

ایزدیار حکومت وحدت ملی را فاقد مشروعیت خواند - اسپوتنیک افغانستان
ایزدیار حکومت وحدت ملی را فاقد مشروعیت خواند

معاون اول مجلس همچنین درباه ماده سوم توافق مبنی بر اینکه "دو کشور تعهد می‌سپارند که به هیچ کشور، شبکه، گروه یا فردی اجازه استفاده از قلمرو‌های‌شان را ندهند" نیز گفت که دولت افغانستان به ادعای پاکستان مبنی بر استفاده هند از خاک افغانستان بر علیه پاکستان اعتراف کرده است.

وی همچنین تعهد دو کشور برای نقض نکرن حریم فضایی و ارضی یکدیگر را مانعی بر انجام حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا بر مناطق قبایلی خوانده و تاکید می کرد که حکومت در این توافقات به طور غیر مستقیم خط دیورند را به رسمیت شناخته است.

ایزدیار علاوه کرد که حکومت خلاف اراده مردم افغانستان و واقعیت های موجود به دولت پاکستان سند داده است ؛ کسانیکه از جانب افغانستان با پاکستان مذاکره می‌کنند، باید منافع ملی و اراده مردم افغانستان در نظر بگیرند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала