اختلاف نظر اروپا و امریکا برسری ایران

© AFP 2023 / John Thysاختلاف نظر اروپا و امریکا برسری ایران
اختلاف نظر اروپا و امریکا برسری ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اتحادیه اورپا اعلام کرد است که از پذیرش تقاضای ایالات متحده امریکا برای تغییر برنامه جامع اقدام مشترک در برنامه هسته‌ی ایران اجتناب کند.

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع دیپلماتیک اروپائی در واشنگتن گفته است که اورپا از تغییر توافقنامه در باره برنامه جامع اقدام مشترک در برنامه هسته‌ی ایران که ایالات متحده امریکا خواهان آن اجتناب کرده و اتحادیه اورپا از این تقاضای اضافی امریکا دوری می کند.
در پاسخ به سوالی درباره برخورد کشورهای اروپایی نسبت اظهارات ایالات متحده امریکا در مورد یک توسعه یک توافق اضافی برای برنامه جامع اقدام مشترک پرسیده شده بود این منبع افزود:" این دیدگاه اروپا نیست".
در ماه جنوری، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده گفت بود ایالات متحده امریکا از برنامه جامع اقدام مشترک در برنامه هسته‌ی ایران عقب نشینی خواهد کرد اگر متحدان اورپایی شرایط قرارداد را تغییر ندهند.
توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما تصویب شد. چهار شرط لازم برای تائید پایبندی ایران به توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک:تهران به صورت شفاف و قابل تصدیق تمامی بخشهای توافق را اجرا کند. ایران تخلف اساسی ای از برنامه جامع اقدام مشترک نداشته باشد. ایران هیچ عمل آشکار و یا پنهانی در جهات پیشرفت ساخت سلاح هسته ای انجام نداده باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала