یک‎هزار سرباز تازۀ نفس امریکائی داخل افغانستان شدند

© AFP 2023 / Romeo Gacad‎هزار سرباز تازۀ نفس امریکائی داخل افغانستان شدند
‎هزار سرباز تازۀ نفس امریکائی داخل افغانستان شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این قوت های امریکایی در حالی به افغانستان اعزام شده اند که طالبان برای حاضر شدن به گفت‏‎وگوهای صلح، خروج نیروهای خارجی به ویژه سربازان امریکایی را پیش شرط گذاشته اند.

اسپوتنیک به نقل از طلوع، همزمان با آغاز فصل تازۀ جنگ در افغانستان، پنتاگن از رسیدن یک هزار نیروی تازۀ امریکایی به کشور و جابه ‏جایی این نیروها در قول اردوها و 36 کندک نیروهای افغان خبر می‎دهد.

مقام های پنتاگن می گویند این نیروها —مبیان نظامی میباشند که تجارب کافی جنگ را در افغانستان و عراق دارند و داوطلبانه حاضر به خدمت در افغانستان شده اند.

درهمین حال، قوماندان نیروهای بحری ایالات متحده، حضور نیروهای امریکایی را در افغانستان برای جلوگیری از حمله های هراس افگنانه از این کشور بر امریکا، مهم می داند.

جنرال رابرت نیلر، می افزاید: «اگر ما در افغانستان نمی بودیم و از حکومت این کشور پشتیبانی نکنیم، احتمال دارد دوباره از این کشور بر امریکا حمله شود».

این جنرال چهارستارۀ امریکایی می گوید که نسل کنونی افغانستان نمی توانند تا ابد در جنگ زنده گی کنند و باید بازیگران دیگر منطقه‎یی در کشانیدن طالبان بر میز گفت وگوهای صلح نقش بازی کنند: «باید مصالحه و یک راه حل سیاسی به بحران افغانستان پیدا شود. ما می‏خواهیم تا بازیگران دیگر منطقه نیز در این روند دخیل شوند؛ افغان ها نمی توانند در یک وضعیت مداوم جنگی برای تمام عمر زنده‎گی کنند».

این نظامی امریکایی، در حالی‎که بر نقش کشورهای دیگر منطقه در حل بحران افغانستان تأکید می ورزد، که حکومت ازبکستان در نشست اخیر تاشکند آماده‏گی اش را برای گفت وگوهای مستقیم کابل با طالبان اعلام کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала