کشف یک عضو جدید در بدن انسان

CC0 / Pixabay / کشف یک عضو جدید در بدن انسان
کشف یک عضو جدید در بدن انسان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان در تحقیقی جدید ادعا می کنند عضو جدیدی در بدن انسان کشف کرده اند که در حقیقت به عنوان جاذب مایعات عمل می کند. این عضو احتمالا بزرگترین عضو بدن باشد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از مجله علمی Scientific Reports دانشمندان امریکایی شبکه‌ جدیدی را در بدن انسان کشف کردند که گذرگاهی برای جریان مایعات محسوب می‌شود.
این کشف در صورت تایید، دانش ما را از بدن انسان تغییر می دهد و به گفته دانشمندان نشان می دهد چرا احتمال گسترش سرطان هنگام بروز در برخی قسمت های بدن بیشتر از بقیه است.
به هرحال به گفته محققان عضو تازه کشف شده روی تمام بخش های بدن وجود دارد اما تاکنون شناسایی نشده است.
این عضو که interstitium نام گرفته در حقیقت محفظه هایی متصل بهم است که شبیه مسیری مملو از مایعات عمل می کند. این عضو زیر لایه پوست، سیستم هاضمه، ریه ها، سیستم دفع ادرار ، اطراف رگ ها و بین ماهیچه ها وجود دارد.
در بدن انسان مقدار زیادی مایعات وجود دارد. بیش از نصف این مایعات در سلول ها، یک هفتم آن در قلب و رگ های خونی، غدد لنفاوی جریان دارد. بقیه آن نیز میان اعضای بدن جریان دارد. اکنون محققان معتقدند شبکه ای که مایع میان اعضای بدن را حمل می کند، خود یک عضو مجزا است.
مایعات این شبکه به سیستم لنفاوی می ریزند و به همین علت زمانی که سرطان به این شبکه می‌رسد با سرعت زیادی در تمام بدن گسترش می‌یابد.
بر اساس تحقیقات سلول‌های تشکیل‌دهنده این شبکه در سایر پروسه های بدن از پیری پوست گرفته تا پیشرفت بیماری‌های التهابی نیز نقش دارند.
این کشف جدید زمینه را برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان و بیماری‌های مرتبط با افزایش سن فراهم می‌کند. این اولین بار است که یک ساختار میان‌بافتی به عنوان یک اندام مستقل در بدن به رسمیت شناخته می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала