اولین حملات داعش بالای پولیس ولایت نورستان

© AP Photo / Seivan Selimاولین حملات داعش بالای پولیس ولایت نورستان
اولین حملات داعش بالای پولیس ولایت نورستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه داعش نخستین تحرکات نظامی‌اش را در ولایت نورستان راه‌اندازی کرده است.

انجنیر سیدالله نورستانی رییس شورای ولایتی نورستان در تماس با خبرگزاری اسپوتنیک می‌گوید: «از این‌که راه‌های مواصلاتی ولسوالی‌های نورستان با مرکز آن وصل نمی‌باشد بیشتر نیروهای امنیتی از طریق ولایت کنر به ولسوالی‌های این ولایت رفت و آمد دارند. دو روز قبل نیروهای پولیس امنیتی بخاطر افراز پوسته‌های جدید امنیتی می‌خواستند در ولسوالی وانت وایگل بروند در مسیر راه با کمین این گروه برخوردند. در نتیجۀ تبادلۀ آتش میان نیروهای پولیس و داعشیان دو تن از سربازان پولیس زخم برداشتند.»

به گفتۀ رییس شورای ولایتی نورستان داعشیان در این منطقه با سلاح های سنگین چون راکت، دهشکه و پیکا مجهز بودند که بالای نیروهای پولیس ما چندین راکت نیز شلیک کردند.

به گفته آقای نورستانی بعد از اینکه کمین طالبان شکسته شد نیروهای امنیتی نیز جهت کمک به نیروهای پولیس حرکت کردند تا داعشیانی که در آن مناطق وجود دارد آن ها را از بین ببرند.

در مورد تعداد مشخص افراد این گروه، آقای نورستانی می‌گوید: «تا هنوز دقیق نیست که این جنجگویان داعش به چی شمار در ولایت نورستان هستند اما بعضی راپورها و گزارش‌ها به ما رسیده است که در بعضی از جاهای ولسوالی چپه دره ولایت کنر که با نورستان هم‌مرز است این گروه فعالیت بیشتر دارد. به گفتۀ انجنیر سیدالله نورستانی این بار نخست است که گروه داعش اولین تحرکات خود را بالای نیروهای پولیس ملی ما انجام دادند زیرا قبلا هیچ گاهی چنین تحرکات نظامی نداشتند، به گفته آقای نورستانی گرچند این حمله که بالای پولیس نورستان صورت گرفته است در منطقه مربوط ولایت کنر میباشد اما همین مسیر ولسوالی است که نیروهای ما همیشه به ولسوالی وانت وایگل رفت و آمد دارند. اگر این مسیرهم ازسوی داعش ناامن گردد بعد از این برای نیروهای امنیتی ما که جهت اکمالات به ولسوالی وانت وایگل و چند ولسوالی دیگررفت و آمد دارند مشکلاتی زیادی ایجاد خواهد شد.»

قابل ذکر است که دراین اواخر فعالیت های سرباز گیری داعش در ولایت امن پنجشیر یکی از امن ترین ولایت‌های افغانستان نیز آغاز گردیده است و گفته میشود که تعدادی از خارجی‌هایی که اتباع اصلی عراق هستند در آبشار حصه اول مصروف سربازگیری هستند و این افراد پول‌های زیادی با خود دارند و بالای افراد به مصرف می‌رسانند.

در همین حال، حبیبه سرابی معاون شورای عالی صلح افغانستان که در هنگام سفر به ولایت کندهار سخن میگفت، با اظهار نگرانی  از وضعیت جنگی در کشور گفت که که داعش بخاطر پوره ساختن تمایل جنسی اعضای این گروه در حال سربازگیری زنان جنگی در افغانستان است.

به گفته خانم سرابی، وی بخاطر جلوگیری از جلب و جذب زنان توسط این گروه در ولایت های مختلف کمپاین آگاهی دهی در این مورد را آغاز کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала