عطامحمد نور خودش با ارگ کنار آمده است

© AP Photo / Massoud Hossainiعطا محمد نور خودش با ارگ کنار آمده است
عطا محمد نور خودش با ارگ کنار آمده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از کنار رفتن عطامحمد نور از مقام ولایت بلخ و تعیین محمد اسحاق رهگذر به عنوان والی جدید بلخ، حزب جمعیت اسلامی افغانستان واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، محی الدین مهدی عضو تیم مذاکره کننده حزب جمعیت با ارگ ریاست جمهوری افغانستان گفت، توافق میان ارگ ریاست جمهوری و عطامحمد نور والی پیشین بلخ، ارتباطی به مذاکرات حزب جمعیت با ارگ ریاست جمهوری ندارد.
مهدی افزود:"مذاکره‌ی جمعیت با ارگ از دو ماه به این سو قطع شده، توافقاتی که (روز پنجشنه) اعلان شد، حاصل مذاکرات مستقیم ارگ ریاست جمهوری با والی پیشین بلخ است و ارتباطی به جمعیت ندارد."
مهدی ادامه داد:"باری که ما به دوش ارگ گذاشته بودیم بر دوش‌شان سنگینی می‌کرد، به همین دلیل ارگ با شخص والی پیشین بلخ به تماس شد."
محی الدین مهدی علاوه کرد، حل معضل بلخ یک جزء کوچک بسته دوازده ماده‌ای بود که جمعیت اسلامی به ارگ ریاست جمهوری ارائه کرده بود؛ اما مذاکرات جمعیت با ارگ ریاست جمهوری در مورد مسائل استراتیژیکی بود که به سرنوشت و آینده‌ مردم اثرگذار است و این مذاکرات به نتیجه نرسیده است.
عطامحمد نور والی پیشین بلخ دیروز پنجشنبه از مقام ولایت بلخ کنار رفت و محمد اسحاق رهگذر بنابر خواست عطامحمد نور رسمأ به عنوان والی جدید بلخ تعیین شد و به کارش آغاز کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала