رئیس جمهور غنی: سال جدید سال کارهای بزرگ خواهد بود

© Sputnik / Zuhal Sarhad /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس جمهور غنی: سال جدید سال کارهای بزرگ خواهد بود
رئیس جمهور غنی: سال جدید سال کارهای بزرگ خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمداشرف غنی رییس جمهور کشور می‌گوید که حکومت وحدت ملی در سال 1397 ه. ش کارهای بزرگی را پیش رو دارد.


به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری " آوا افغانستان" آقای اشرف غنی امروز چهارشنبه (اول حمل) در پیام نوروزی خود تاکید کرد که برگزاری انتخابات، تامین صلح و آوردن اصلاحات از کارهای بزرگ حکومت در سال 1397 خواهد بود.

وی تصریح نمود:"در سال آینده کارهای بزرگ پیش روی ماست و امید است که ملت ما رفاه، صلح، اصلاحات و پیشرفت همه جانبه را شاهد باشند".

رئیس‌جمهور بر استقلال کمیسیون مستقل انتخابات تأکید کرد و گفت که به هیچ‌کس فرصت مداخله در پروسۀ ملی انتخابات داده نمی‌شود و حکومت متعهد به برگزاری انتخابات در زمان معین آن می‌باشد و نیز از روند مذکور حمایت همه‌جانبه می‌نماید.
در ادامه، تادامیچی یاماموتو نمایندۀ سازمان ملل متحد برای افغانستان و سفرای اشتراک کننده دراین جلسه، در صحبت‌های جداگانه حمایت همه‌جانبۀ خویش را از پروسۀ انتخابات اعلام داشتند.
همچنان، رهبری وزارت‌های امور داخله و مالیه، ادارۀ احصائیه مرکزی و ادارۀ توزیع تذکره، گزارش خویش را در رابطه به تأمین امنیت انتخابات، تأمین منابع مالی و توزیع تذکره برای رأی‌دهنده‌گان به جلسه شریک ساختند
آقای غنی افزود:"در شش ماه آینده تمام جوانب که به اراده و امکانات و هماهنگی دولت تعلق دارد، من شخصا توجه خواهم کرد".

آقای غنی همچنان از مردم افغانستان خواست تا به صورت گسترده در انتخابات آینده اشتراک کنند. محمداشرف غنی بیان داشت که در امر صلح اجماع ملی و بین‌المللی وجود دارد و مردم افغانستان خواهان صلح با عزت و پایدار می‌باشند.

آقای غنی تاکید کرد که جنگ راه حل نیست و هرکس خواهان جنگ است در واقع در مقابل اراده ملت قرار گرفته است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала