کمیسیون انتخابات: حکومت به برگزاری انتخابات اراده ندارد

© Sputnik / Zuhal Sarhad کمیسیون انتخابات: حکومت به برگزاری انتخابات اراده ندارد
کمیسیون انتخابات: حکومت به برگزاری انتخابات اراده ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون عملیاتی کمیسیون انتخابات افغانستان میگوید که حکومت تا کنون در بارۀ انجام مسؤولیت هایش برای برگزاری انتخابات مجلس نماینده گان و شوراهای ولسوالی ها، به این کمیسیون اطمینان نداده است.

به گزارش اسپوتنیک، وسیمه بادغیسی، معاون عملیاتی اکمیسیون انتخابات می گوید:حکومت تا کنون در بارۀ انجام مسؤولیت هایش برای برگزاری انتخابات مجلس نماینده گان و شوراهای ولسوالی ها، به کمیسیون انتخابات اطمینان نداده است.
به گفتۀ خانم بادغیسی، مواد اساسی برای ثبت نام های رأی دهنده گان به این کمیسیون رسیده اند و قرار است این مواد در هفتۀ آینده به ولایت ها فرستاده شوند.
یکی از مسؤولیت های اعضای کمیسیون مستقل انتخابات، آوردن اصلاحات در این کمیسیون است. به گفتۀ معاون عملیاتی این کمیسیون، مسؤولان چهارده ولایت کمیسیون مستقل انتخابات از چهارده سال بدینسو در این پست ها را کار کرده اند و اما اکنون این پست ها به رقابت گذاشته شده اند.
در همین حال، برخی از فشارهای سیاسی در برابر آوردن این اصلاحات نیز وجود داشته اند.
شماری از نهادهای ناظر بر روند انتخابات به برگزاری این انتخابات از سوی این کمیسیون و حمایت آن از سوی حکومت بی باورند.
فضل احمد معنوی، رییس پیشین کمیسیون مستقل انتخابات اظهار داشت: «حکومت نه اراده برای برگزاری انتخابات دارد و نه برای اصلاحات کدام ارادۀ محکم وجود دارد و کمیسیون هم تا کنون کارهای اصلی اش را انجام نداده است.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала