حملۀ افراد منسوب به حکمتیار به تصویر حمیده برمکی

تصویر نقاشی شده حمیده برمکی در مقابل منزل گلبدین حکمتیار
تصویر نقاشی شده حمیده برمکی در مقابل منزل گلبدین حکمتیار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این عکس خانم برمکی به مناسبت هشت مارچ یا روز جهانی همبستگی بانوان با شعار "پرواز را به خاطر بسپار" در برابر خانه‌ی گلبدین حکمتیار نقاشی شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری هشدار، دو مردی که گمان می‌رود از افراد و هواداران گلبدین حکمتیار باشند با رنگ تصویر نقاشی شدهٔ حمیده برمکی، فعال حقوق زن و استاد پیشین دانشگاه کابل که همراه با خانواده‌اش در حملۀ حزب اسلامی در کابل کشته شدند را از مقابل خانه گلبدین حکمتیار محو می‌کنند.

این دو مرد که لباس پیراهن تنبال به تن دارند و یکی از آن‌ها با پتو خود را پیچانیده است و بر صورت ریش بلند دارد، با پاشیدن رنگ سفید به دیواری که تصویر حمیده برمکی در آن نقاشی شده است، در پی نابودی این نقاشی تکان دهنده است.

این افراد شعارهای حک شده در کنار تصویر خانم برمکی را با پاشیدن رنگ سفید محو کرده اند.

به تازه‌گی گروه نقاشی "هنر سالار"، چهره‌ی خانمی را در مقابل خانه مجلل حکمتیار، نقاشی کرده است که در یکی از حمله‌های انتحاری حزب اسلامی در فروشگاه فاینست کابل در سال ۱۳۸۹ خورشیدی با تمام اعضای خانواده‌اش به کام مرگ رفت.

حالا هفت سال پس از رویداد کشته شدن خانم برمکی و خانواده‌اش، امید شریفی، مسوول گروه هنری هنرسالار با این ابتکارش، عکس خانم برمکی را در مقابل خانۀ حکمتیار نقاشی کرده است تا با این کارش، وجدان این جنگ سالار پیشین را بیدار نگه دارد و او را متوجه پیامد اشتباه‌اش کند.

امید شریفی در این مورد به خبرگزاری هشدار گفت: "مه خواستم همی نقاشی، رو به روی خانه‌ای این آدم(گلبدین حکمتیار) باشد تا هرباری که از آنجا می‌گذرد حداقل وجدانش آزار ببیند و شب خوابش نبرد."

این عکس خانم برمکی به مناسبت هشت مارچ یا روز جهانی همبستگی بانوان با شعار "پرواز را به خاطر بسپار" در برابر خانه‌ی گلبدین حکمتیار نقاشی شده است.

به تاریخ ۱۶ ماه می سال ۲۰۱۳ میلادی خانم حمیده برمکی در حمله یک انتحار کننده مربوط به حزب اسلامی حکمتیار در فروشگاه فاینست در منطقه وزیر اکبرخان کابل، همراه با تمام اعضای خانواده‌اش جان باخت. در این حمله چند شهروند خارجی نیز که در این فروشگاه مصروف خریداری بودند، کشته شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала