تصویری برای عذاب وجدان حکمتیار در دیوارهای کابل+عکس

© svoboda.orgتصویری برای عذاب وجدان حکمتیار در دیوارهای کابل+عکس
تصویری برای عذاب وجدان حکمتیار در دیوارهای کابل+عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر حزب اسلامی پس از سال‌ها جنگ و ایستادگی برضد حکومت افغانستان و متحدان بین المللی‌اش، سرانجام رو به آتشی آورد تا زندگی را به آسودگی بگذارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشدار، گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی پس از سال‌ها جنگ و ایستادگی برضد حکومت‌های پساطالبانی افغانستان و متحدان بین‌المللی‌اش، سرانجام رو به آشتی آورد تا در خانه‌ی مجللی که از پول کمک شده‌ی کشورهای غربی در انتهای جاده‌ی دارالمان ساخته شده است، زندگی را به آسودگی بگذراند.
هرچند این آسودگی‌، زیر سایه‌ی اتهام‌های جنایت‌های جنگی که بر او برچسپ زده می‌شود گاه‌‌گاهی به کامش تلخ نیز می‌گردد. اگرچه حکمتیار این اتهام‌ها را رد می‌کند، اما شهروندان کابل با گفتن اینکه «لکه‌های خون هیچ‌گاهی از دامن قصاب پاک نمی‌شود»حاضر نیست بر آنچه حکمتیار در دوران جنگ‌های داخلی مرتکب شده است، چشم بپوشانند.

چنانچه به تازه‌گی گروه نقاشی «هنر سالار»، چهرۀ خانمی را در مقابل این خانه مجلل حکمتیار، نقاشی کرده است که در یکی از حمله‌های انتحاری حزب اسلامی در فروشگاه فاینست کابل در سال 1389 خورشیدی با تمام اعضای خانواده‌اش به کام مرگ رفت.
حالا پنج سال پس از رویداد کشته شدن خانم برمکی و خانواده‌اش، امید شریفی، مسوول گروه هنری هنرسالار با این ابتکارش، عکس خانم برمکی را در مقابل خانۀ حکمتیار نقاشی کرده است تا با این کارش، وجدان این جنگ سالار پیشین را بیدار نگه دارد و او را متوجه پیامد اشتباه‌اش کند.
امید شریفی گفت:« من خواستم همین نقاشی، رو به روی خانه‌ای این آدم(گلبدین حکمتیار) باشد تا هرباری که از آنجا می‌گذرد حداقل وجدان‌اش آزار ببیند و شب خواب‌اش نبرد».

این عکس خانم برمکی به مناسبت هشت مارچ یا روز جهانی همبستگی بانوان با شعار «پرواز را به خاطر بسپار» در برابر خانه‌ی گلبدین حکمتیار که مسوولیت حملۀ را که در آن خانم زرمتی و خانواده‌اش کشته شدند را به دوش گرفته بود، نقاشی شده است.
به تاریخ 16 می سال 2013 میلادی مطابق با دهم دلو 1389 خورشیدی، خانم برمکی در حمله یک انتحار کننده مربوط به حزب اسلامی حکمتیار در فروشگاه فاینست در منطقه وزیر اکبرخان کابل، خانم برمکی همراه با تمام اعضای خانواده‌اش کشته شدند. در این حمله چند خارجی نیز که در این فروشگاه مصروف خریداری بودند، کشته شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала