توضیحات چاووش اوغلو درباره خرید اس-400 به جای پاتریوت

© AFP 2023 / Cyril Ndegeyaتوضیحات چاووش اوغلو درباره خرید اس-400 به جای پاتریوت
توضیحات چاووش اوغلو درباره خرید اس-400 به جای پاتریوت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه ترکیه درباره این، که چرا ترکیه به جای راکت پاتریوت می خواهد سامانه راکتی ضد هوایی روسی اس-400 را بخرد، توضیح داد.

هشدار جدی امریکا به ترکیه در مورد عواقب خرید   S- 400از روسیه - اسپوتنیک افغانستان
هشدار جدی امریکا به ترکیه در مورد عواقب خرید S- 400 از روسیه
به گزارش اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه به پاسخ این پرسش که چرا ترکیه به جای سیستم دفاع راکتی پاتریوت امریکا می خواهد سیستم راکتی ضد هوایی روسی اس-400 را بخرد، چنین توضیح داد:- "ما حتی برای خرید یک سلاح ساده هم با امریکا مشکل داریم و کنگره امریکا برای فروش راکت های پاتریوت به ترکیه شک و تردید دارد. بناٌ ما نیاز به خرید چنین راکتی ضد هوایی داشتیم و این معامله را با روسیه انجام دادیم. اگر دولت امریکا تضمین کند که کنگره آن کشور اجازه فروش راکت پاتریوت را می دهد، ما پاتریوت را خواهیم خرید".

 این سخنان را وزیر امور خارجه ترکیه در حالی می زند، که جنرال پیتر پاول رئیس کمیته نظامی ناتو پیش از این گفته بود، که اس 400 با فن‌آوری ناتو ناسازگار نیست و بنابراین این سیستم دفاع راکتی هوایی روسی بطور جداگانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، راکت های روسیه نمی تواند با سیستم ناتو ادغام شود.
رئیس کمیته نظامی ناتو همچنین افزوده بود، که به هر حال مهم ترین مسئله این‌ا‌ست که اطلاعات مربوط به تاسیسات نظامی ناتو در ترکیه در سیستم دفاع راکت های روسی نگهداری خواهد شد و ضمن این که کارشناسان روسی در آینده برای آموزش دادن استفاده اس-400 به نظامیان ترک وارد این کشور خواهند شد و این کارشناسان به اطلاعات بسیار مهم در ترکیه دسترسی پیدا خواهند کرد.

یادآوری می کنیم، که نمایندگان روسیه و ترکیه در ماه دسمبر 2017 در انقره موافقتنامه عرضه سیستم راکتی ضد هوایی اس-400 را امضا کردند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала