حملات طالبان توسعه می یابد

© AFP 2023 / Saul Loebسازمان سیا آمریکا
سازمان سیا آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان‌های استخباراتی ایالات متحده امریکا هشدارمی‌دهند که طالبان وگروه‌های شورشی دیگر امسال نیز حملات خونین را از خاک پاکستان درافغانستان طرح ریزی خواهند کرد.

گزارشات استخباراتی امریکا نشان می‌دهند که هرچند نیروهای امنیتی افغانستان امنیت مراکز بزرگ را خواهند گرفت اما طالبان حملات بزرگ را درشهرها به ویژه کابل انجام خواهند داد.

درهمین حال جک رید یک سناتور امریکایی ازآن چه که او همکاری روسیه با طالبان و دشمنان واشنگتن درافغانستان می گوید نگرانی کرده است.

اسپوتنیک به نقل از طلوع، رئیس امنیت ملی ایالات متحده درکمیتۀ خدمات تسلیحاتی سنای این کشور از بدتر شدن نسبی اوضاع امنیتی افغانستان درماه‌های آینده هشدارمی‌دهد ومی گوید که طالبان وگروه های دیگر حمله‌های پیچیده را ازخاک پاکستان درافغانستان ازجمله کابل برنامه ریزی خواهند کرد.

دن کوتس، رئیس امنیت ملی امریکا گفته است:" احتمال دارد نیروهای امنیتی افغان با پشتیبانی نیروهای خارجی بسیاری ازمراکز پرجمعیت را اداره کند. ارزیابی‌های ما نشان می‌دهند که گروه های شورشی مستقر درپاکستان همچنان ازپناهگاه‌های امن شان سود می برند و با پیچیده کردن اوضاع افغانستان حملات را برضد نیروهای امریکایی نیز راه اندازی می کنند."

دراین میان یک سناتو از پشتیبانی احتمالی روسیه ازطالبان نگران است.

جک رید، سناتور امریکایی گفت:"گزارشات را ما شنیده ایم که کشورهای چون روسیه می کوشد تا با دشمنان ما وطالبان دخیل شوند وتلاش‌های جنگی ما را برهم بزنند.این نشان می دهد که ما درشرایط دُشواری به سرمی بریم."

اشلی افزود:"روسیه،ایالات متحده را تهدید اصلی به امنیت ملی واهداف جیوپولیتیک اش می پندارد. کرملین می کوشد تا نفوذ اش را بر جمهوریت‌های شوروی پیشین ایجاد نماید وازجمله با نفوذ ناتو مبارزه نماید تا اطمینان بدست آرد که هیچ موضوع بزرگ جهانی بی روسیه رسیده‌گی شده نتواند."

پیش ازاین روسیه روسیه گفته است که ازطالبان پشتیانی نمی کند بل با این گروه تماس دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала