وزیر تحصیلات عالی افغانستان: افغانستان دیگر نیاز به دانشکده های خبرنگاری، حقوق و اقتصاد ندارد

© کریموزیر تحصیلات عالی افغانستان: افغانستان دیگر نیاز به دانشکده های خبرنگاری، حقوق و اقتصاد ندارد
وزیر تحصیلات عالی افغانستان: افغانستان دیگر نیاز به دانشکده های خبرنگاری، حقوق و اقتصاد ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر تحصیلات عالی افغانستان در سفرش به هرات گفت، افغانستان دیگر نیازی به رشته های خبرنگاری، حقوق و اقتصاد ندارد.

ارگ نامزدوزیر نو تحصیلات عالی را معرفی کرد - اسپوتنیک افغانستان
ارگ نامزدوزیر نو تحصیلات عالی را معرفی کرد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، نجیب الله خواجه عمری وزیر تحصیلات عالی افغانستان  در سفرش به هرات گفت: با وجود بیش از حد دانشجویان در رشته های خبرنگاری، حقوق و اقتصاد در دانشگاههای افغانستان دیگر نیازی به سه رشته نیست و باید به جای این سه رشته، رشته های تازه ای ایجاد شود.

وی افزود: از چندین سال پیش در کنار دانشگاههای دولتی درافغانستان دانشگاههای خصوصی نیز عرض اندام کرده اند، که بیشتر دانشجویان این دانشگاهها در رشته های خبرنگاری، حقوق و علوم سیاسی و اقتصاد نیز مشغول یادگیری هستند و هم اکنون مو ج بزرگی از دانشجویان که از این سه رشته فارغ التحصیل شده اند، به دنبال کار هستند.

وی گفت:  باید به جای این سه رشته تحصیلی رشته های جدیدی که نیاز افغانستان را برطرف میکند، نیز جای گزین شوند.

از سوی دیگر «سهیلا عرفانی» استاد دانشگاه و رئیس دانشکده خبرنگاری در هرات به شدت این گفته های وزیر تحصیلات عالی افغانستان را رد  کرد و گفت: همواره وزارت تحصیلات عالی بیشتر از ظرفیت این دانشکده دانشجو جذب می‌کند و این مسئله سبب پایین آمدن کیفیت آموزش در دانشگاه هرات شده است.

وی همچنان تاکید کرد،که این گفته های وزیر تحصیلات عالی افغانستان محدودیت جدی در برابر رشته های دلخواه جوانان پنداشته می‌شود و حکومت حق ندارد تا بر رشته های تحصیلی در افغانستان محدودیت وضع کند.

یادآوری می کنیم، که وزیر تحصیلات عالی افغانستان در حالی این سخنان را مطرح می کند، که بیش از صد موسسه تحصیلات عالی و دانشگاه های خصوصی در کشور ایجاد شده، که عدم بررسی درست بر این دانشگاه ها از طرف تحصیلات عالی، سبب پایین آمدن کیفیت آموزش و جایی برای درآوردن پول برای صاحبان این موسسات و دانشگاه ها شده است و از سوی دیگر این دانشگاه ها با جذب استادان دانشگاه های دولتی کیفیت آموزش در دانشگاه های دولتی را هم پایین آورده، چرا که استادان دانشگاه های دولتی به جای این که به تحقیق بپردازند به آموزش در دانشگاه های خصوصی برای در آوردن پول بیشتر می پردازند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала