غنی : کسی با بحران‌آفرینی ماهی گرفته نمی‌تواند

© AP Photo / Rahmat Gulغنی : کسی با بحران‌آفرینی ماهی گرفته نمی‌تواند
غنی : کسی با بحران‌آفرینی ماهی گرفته نمی‌تواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور غنی در مراسمی زیر نام نشت ملی صلح که در ریاست جمهوری برگزار شده بود مخالفان سیاسی‌اش را هشتدار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشدار، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان ، امروز در مراسمی که زیر نام نشست ملی صلح در کاخ ریاست جمهوری برگزار شده بود، در کنار پیام‌های صلح‌آمیز، هشدارهایی به آدرس مخالفان سیاسی‌اش نیز داشت.
این‌روزها که روابط میان جمعیت اسلامی و حکومت مرکزی بیش از گذشته تیره گشته است، رئیس جمهور غنی به گونه‌ای غیرمستقیم، پاسخ هشدارهای عطا محمد نور، والی برکنار شده بلخ را داد و گفت که به کسی فرصت بحران‌افزایی را نمی‌دهد.
رییس جمهور افغانستان در این مورد گفت:« کسانی که فکر می‌کنند در بحران ماهی گرفته می‌توانند، اینها دوباره فکر کند زیرا ملت اجازه‌ی بحران‌افزایی را به کسی نمی‌دهد».
این سخنان رئیس جمهور بلافاصله از سوی اشتراک‌کنندگان، با سر دادن الله و اکبر مورد تشویق قرار گفت. رییس جمهور غنی هرچند مخاطب این سخنان‌اش را مشخص نکرد، اما ظاهرن مخاطب این پیام‌اش، عطا محمد نور، والی برکنار شده بلخ است که نه تنها فرمان‌های رئیس جمهور غنی را نادیده می‌گیرد بلکه حکومت مرکزی را نیز با تهدیدهای تظاهرات میلیونی‌اش به چالش فرا می‌خواند.
در کنار این پیام‌هایی سیاسی که این روزها رد و بدل می‌شود، در این نشست، رئیس جمهور غنی از آغاز نشست پروسه کابل نیز سخن گفت. نشستی که قرار است یک هفته بعد به هدف ایجاد اجماع منطقه‌ای و جهانی در مورد مساله صلح افغانستان برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала