سعودیان به روسیه نسبت به امریکا ترجیح داده است

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر سعودیان به روسیه نسبت به امریکا ترجیح داده است
سعودیان به روسیه نسبت به امریکا ترجیح داده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه در محفل داوطلبی اعمار دو ریاکتور هستوی در عربستان سعودی برنده شده است. در ابتدا سعودیان امکان همکاری به یکی از چهار کشور دیگر، بشمول امریکا که جهت اعمار 16 ریاکتور هستوی در عربستان سعودی آماده بودند، بررسی میکردند. ولی، طوریکه معلوم گردید، همه شرکای بالقوه کاستی های خود داشتند، در این باره تاگیسشاور (Tagesschau) خبر داده است.

امریکا قواعد بیش از حد سختگیرانه صدور ریاکتورهای اتمی دارد که هدف آنها — نه دادن امکان غنی سازی مستقلانه یورانیم به دولت واردکننده می باشد.

مجله «ایکانومیست» (The Economist) انگلیسی همین اکنون ابراز هراس نموده که عربستان سعودی ممکن مسابقه تسلیحاتی هستوی را در منطقه آغاز خواهد کرد.

روسیه در عرصه ساختمان ستیشن های برق اتمی — در شرق نزدیک پیشاهنگ آشکار می باشد. در سال 2015 روسیه راجع به اعمار ستیشن برق اتمی  با اردن و در ماه دسمبر سال 2017 — با مصر و حالا اینک — با عربستان سعودی توافق نموده است.

خالد الفالح وزیر انرژی عربستان سعودی راجع به عقد معامله با روسیه در کنفرانس مطبوعاتی در الریاض اعلام داشت. به قول موصوف، ریاکتورهای هستوی که از طرف روسیه اعمار میشوند، بر اساس جدیدترین تخنالوژی ها کار خواهند کرد و انرژی برق را با نرخ های دارای قابلیت رقابتی تولید خواهند کرد.

نزدیک شدن روسیه و سعودی غرب را نگران ساخته است. کارشناسان عقیده دارند که این ثبوت دیگر «حرکات دراماتیک جیوپولیتیکی» در شرق نزدیک می باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала