ترکمن‌های شمال: خدام والی سمنگام می‌ماند، صبر ما را آزمایش نکنید

© Photo / Samangan press office/FBترکمن‌های شمال: خدام والی سمنگام می‌ماند، صبر ما را آزمایش نکنید
ترکمن‌های شمال: خدام والی سمنگام می‌ماند، صبر ما را آزمایش نکنید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ده‌ها تن از باشندگان ترکمن ولایت‌های بلخ، جوزجان، فاریاب و کندز از تصمیم عبدالکریم خدام مبنی بر نپذیرفتن حکم کابل حمایت کرده و به حکومت در مورد عواقب این تصمیم‌ها هشدار دادند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری سلام‌ وطندار این معترضان که در شهر مزارشریف گرد هم آمدخ بودند برکناری عبدالکریم خدام از ولایت سمنگان را قوم‌پرستانه و غیرقابل قبول عنوان کردند.

روزگیلدی اوچی، عضو پیشین مجلس نمایندگان می‌گوید که حکومت وحدت ملی بر اساس یک توافق ایجاد شده و داشتن یک والی حق مردم ترکمن است.

بزرگان قومی ترکمن‌ها می‌گویند که آنان برای به‌دست‌آوردن حق‌شان دست به اعتراضات گسترده خواهند زد و شاهراه‌های بزرگ را خواهند بست.

محمد انور، رییس شورای ترکمن‌های بلخ می‌گوید، در صورت پاسخ منفی از سوی ارگ، در حرکتی بزرگ هم‌گام با عطامحمد نور قدم بعدی را خواهند برداشت.

عبدالحی حمیدی، یکی از بزرگان ترکمن‌ها به حکومت هشدار می‌دهد که از سکوت ترکمن‌ها سوءاستفاده نکند و صبر آنان را به آزمون نگیرد، در غیر این صورت با واکنش تند آنان روبه‌رو خواهد شد.

در واکنش به برکناری آقای خدام، حزب جمعیت اسلامی نیز با پخش اعلامیه‌یی این تصمیم ریاست جمهوری را یک‌جانبه خوانده است.

عبدالکریم خدام، والی برکنار شده ولایت سمنگان - اسپوتنیک افغانستان
واکنش "جمعیت اسلامی" به برکناری والی سمنگان

در این اعلامیه آمده است که جمعیت اسلامی افغانستان یکی از طرف‌های اصلی تشکیل‌دهندۀ حکومت وحدت ملی‌ست و فرمان برکناری والی سمنگان ناموجه بوده و گام دیگری در مسیر افزایش تنش‌ها در کشور است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала