منگل: داعش در ننگرهار شکست خورده است

© Sputnik / J.A.Kمنگل: داعش در ننگرهار شکست خورده است
منگل: داعش در ننگرهار شکست خورده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
والی ننگرهار میگوید که پس از راه اندازی عملیات‌های نظامی در ننگرهار، تروریستان داعشی به شدت سرکوب شده اند و دیگر این گروه یک خطر جدی محسوب نمی‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری جمهور، محمد گلاب منگل، والی ولایت ننگرهار امروز یکشنبه (۲۹ دلو) در یک نشست خبری در کابل، از شکست داعش در ننگرهار خبر داد.
وی تصریح نمود:" در ولسوالی‌های اچین و چپرهار این ولایت که سال گذشته گروه تروریستی داعش به طور گسترده حضور داشت و مناطقی از این دو ولسوالی را کشتارگاه مردم ملکی ساخته بود هم اکنون مناطق امن محسوب شده و در دورترین مناطق آن عبور و مرور شهروندان جریان دارد".
وی با اشاره به عملیات نیروهای امنیتی و دفاعی که بهار سال جاری برای پاکسازی دو ولسوالی اچین و چپرهار آغاز شده بود گفت، این عملیات‌ها منجر به سرکوب گسترده تروریستان داعشی در اچین و چپرهار شده و بیشترین مناطق تحت کنترول این گروه از کنترول شان بیرون شده اند.

یک سرکرده ارشد داعش در افغانستان کشته شد - اسپوتنیک افغانستان
درگیری میان داعش و لشکر اسلام در اچین ننگرهار

وی به طور نمونه به منطقه "توره‌بوره" که در ولسوالی پچیراگام ننگرهار موقعیت دارد و سال گذشته یکی از بزرگترین مراکز گروه داعش محسوب می‌شد اشاره کرد و بیان داشت که این منطقه به دلیل صعب العبور بودن همیشه در دست مخالفان بود اما اکنون نیروهای امنیتی در این منطقه حضور دارند.
به گفته آقای منگل هرچند که تروریستان داعشی هنوز هم در مناطق دور دست اچین و چپرهار حضور دارند و به کلی از بین نرفته اند، اما این گروه هم اکنون در ولسوالی های ننگرهار  یک خطر جدی و تهدید کننده محسوب نمی‌شود.

ولایت سرحدی ننگرهار بیش از دو صد کیلومتر مرز مشترک با پاکستان دارد و از همین رو گروه های هراس افگن بخش های زیادی از این ولایت را هر از گاهی با چالش های نا امنی مواجه میسازند، اما وزارت امور داخله می گوید که عملیات های نظامیان کشور سبب شده تا این گروه ها نتوانند به هدف های اساسی شان دست یابند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала