کشف ذرات آئروسل حاوی یورانیم 235 در فضأ بحر آرام

© Sputnik / Alexey Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر کشف ذرات آئروسل حاوی یورانیم 235 در فضأ بحر آرام
کشف ذرات آئروسل حاوی یورانیم 235 در فضأ بحر آرام - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ذرات آئروسل حاوی یورانیم 235 در فضای بحر آرام (آلاسکا) تشخیص شده است که در اثر نشست تابش در آسیا بوجود آمده است.

در این مورد دانشمندان اداره ملی بحری و تحقیقات اتموسفیر امریکا در مقاله ای منتشر شده در مجله رادیو اکتیویتی Journal of Environmental Radioactivity محیط زیست نوشته اند که به طور خلاصه مجله  Gizmodo در مورد این تحقیقات مطلب را نشر نموده است.

از ایزوتوپ رادیواکتیف یورانیم-235 به مثابه مواد سوخت و یا در سلاح هستوی از آن استفاده میشود. می گوید دانشمندان هرگز نوکلید را در آئروسل های فضائی آسمانی مشاهده نکرده اند، به همین لحاظ آنها احتمال منبع ذرات از یک منبع طبیعی را رد می نمایند.

محققین به این نظر اند که انتشار نوکلید در صورت نقض اصول حفاظت و نگهداری یورانیم غنی شده  می تواند صورت بگیرد و در آن صورت رادیو نوکلید می تواند به اتموسفیر زمین بلند شود. گزراشات

هوا شناسان حاکی از آن است که باد به طرف چین و کوریائی شمالی حرکت دارد، به این لحاظ می توان گفت که انتشار رادیو اکتیف در سال 2016  صورت است که هیچ نوع ارتباط با فاجعه سال 2011 جاپان ندارد.

به گفته دانشمندان انتشار ذرات یورانیم غنی شده 235 خطرناک نیست. مقدار ذرادیو اکلیدها آنقدر زیاد نیست. بناً بشریت را تهدید نمی کند.

در سپتامبر سال 2017 آلمان، ایتالیا، آتریش، سویس سطح بالا ذرات هستوی را در اتموسفیر زمین ملاحظه نمودند که ارگان فدرالی دفاع از تشعشات آلمان آنرا خطر برای صحت انسان ندانست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала