تنها ملت سوریه حق تعیین سرنوشت خود را دارند

© Photo / RT Arabicبشار جعفری: نماینده دایمی سوریه در سازمان ملل متحد
بشار جعفری: نماینده دایمی سوریه در سازمان ملل متحد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
الجعفری: ملت سوریه به تنهایی آینده کشور خود را تعیین می‌کنند

اسپوتنیک به نقل از سانا، دکتر بشار الجعفری نماینده دایم سوریه در سازمان ملل متحد تاکید کرد: ملت سوریه به تنهایی آینده کشور خود را تعیین می‌کنند؛ سوریه به آنچه سوری‌ها در کنفرانس گفت‌وگوی ملی فی بین سوری ها در سوچی بر سر آن توافق کردند، پایبند است.

دکتر بشار الجعفری افزود: ماده 2 منشور سازمان ملل متحد مبتنی بر احترام به اصل برابری در حاکمیت و خودداری دولت‌ها از تهدید با استفاده از زور علیه کشورهای دیگر است و ما امروز حق داریم که از آنچه شورای امنیت درباره تضمین اهداف انجام داده، سؤال بپرسیم.

وی افزود: اآمریکا، فرانسه و بریتانیا از همه امکانات خود برای ضربه زدن به سوریه استفاده کردند، گروه‌های تروریستی به استفاده از غیر نظامیان به عنوان سپرهای انسانی برای خود عادت کرده اند و طی 20 روز گذشته دمشق، با پرتاب یک هزار هاوان هدف قرار گرفته شد.

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد ادامه داد: در هشتم فبروری امسال، در دیرالزور "نیروهای ائتلاف بین المللی" به رهبری امریکا به نیروهای مردمی سوریه که علیه "داعش" مبارزه می کردند، حمله کردند. این منطقه که "داعش" در آن حضور دارد، مورد حمایت نیروهای امریکا و ائتلاف است و به محض ورود نیروهای سوری، امریکا آنها را بمباران کرد. اینها تخلفات آشکار است.

وی افزود: ائتلاف بین الملللی آمریکایی 90% شهر الرقه را ویران کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала