ترک افغانستان توسط کارمندان خارجی «کام ایر» پس از حملۀ کانتیننتال

© Sputnik / J.A.Kترک افغانستان توسط کارمندان خارجی «کام ایر» پس از حملۀ کانتیننتال
ترک افغانستان توسط کارمندان خارجی «کام ایر» پس از حملۀ کانتیننتال - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
۳۵ کارمند خارجی شرکت هوایی کام ایر، پس از وقوع حملۀ خونین بر هوتل اینترکانتیننتال کابل، افغانستان را ترک کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامۀ اطلاعات روز، در پی کشته شدن ۹ کارمند شرکت هوایی کام ایر در حملۀ کانتیننتال، کارمندان خارجی این شرکت افغانستان را ترک کرده اند.

مسوولان این شرکت گفته‌اند که این اتفاق سبب بروز اختلال در پروازها شده و چندین بال طیارۀ اجاره‌یی که در اختیار آنان بوده، واپس گرفته شده است.

صمد عثمان صمدی، از مسوولان شرکت کام‌ایر گفته است: «اکنون این شرکت با کمبود کادر فنی مواجه است و کارمندان فنی آن که از کشورهای یونان، ونزوئلا و اوکراین بودند، افغانستان را ترک کرده‌اند و مشخص نیست که دوباره بر می‌گردند و یا خیر.»

صمدی گفته است که پس از حمله بر کانتیننتال و کشته شدن کارمندان کام ایر، شمار پروازهای شان از ۴۰ به ۱۰  کاهش یافته و هنوز به حالت عادی برنگشته است.

به گفتۀ این مسوول شرکت کام ایر پروازهای خارجی به‌حالت عادی برگشته اما مشکلاتی در پروازهای داخلی به‌خصوص در ولایت کوچک افغانستان هم‌چنان پابرجا است.

حمله تروریستی بالای هوتل کانتیننتال کابل - اسپوتنیک افغانستان
آنچه در طول ۱۴ ساعت در هوتل کانتیننتال گذشت

شش مهاجم به تاریخ اول دلو حمله‌ی مرگباری را بر هوتل انترکانتیننتال به راه انداختند. گروه طالبان مسئولیت این حمله را به‌عهده گرفت. در این حمله که ۱۵ ساعت ادامه یافت و یکی از حملات پیچیدۀ تروریستی در سال‌های اخیر گفته می‌شود، ۲۴ نفر به‌شمول ۱۴ شهروند خارجی و ۹ خلبان و خدمه شرکت هوای کام‌ایر کشته شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала