افغانستان: گفتگو با پاکستان پیشرفت نداشته است

© REUTERS / Faisal Mahmoodافغانستان: گفتگو با پاکستان پیشرفت نداشته است
افغانستان: گفتگو با پاکستان پیشرفت نداشته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجۀ افغانستان می‌گوید که نشست هیأت این کشور با جانب پاکستان در اسلام آباد، هیچ پیشرفتی به همراه نداشته است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری پژواک گفته است که دیدار میان هیأت‌های افغانستان و پاکستان به نتیجۀ مثبتی در زمینۀ مبارزه با تروریزم، کاهش خشونت‌ها و صلح منجر نشده است. این وزارت در خبرنامه‌یی گفته است که این موارد انتظارات اساسی افغانستان از این نشست‌ها بود.

هیأت افغانستان به ریاست حکمت خلیل کرزی معین سیاسی وزارت خارجۀ افغانستان و متشکل از نمایندگان نظامی و غیرنظامی افغانستان به اسلام آباد سفر کرده اند و در دو روز گذشته با هیأت پاکستان به ریاست تهمینه جنجوا معاون وزارت خارجه آن کشور، روی برنامه عمل افغانستان-پاکستان برای صلح و همبستگی بحث و گفتگو کرده است اما به جز پشرفت‌های اندکی در زمینه مکانیزم همکاری، در دیگر موارد پیشرفت نداشته است.

وزارت خارجه افزوده است: «در بخش‌های مشخص و نتیجه‌گرا، اقدامات زمان‌بندی شده و در برنامۀ مشترک به ویژه در حوزه‌های مبارزه با تروریزم، کاهش خشونت و صلح و آشتی که اولویت‌های افغانستان را برآورده سازد، پیشرفت صورت نگرفت.»

افغانستان: با پاکستان به «بررسی مشترک» حملات اخیر می‌پردازیم - اسپوتنیک افغانستان
افغانستان: با پاکستان به «بررسی مشترک» حملات اخیر می‌پردازیم

وزارت خارجۀ افغانستان در حالی گفتگوهای دو کشور در اسلام‌آباد را بدون پیشرفت می‌داند که چند روز قبل و پس از دیدار دو هیأت در کابل اعلام کرده بود که دو طرف روی «موارد مهم» به توافق رسیده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала