خبر پرسروصدا: اولین مصاحبه با ادولف هیتلر

© AP Photoخبر پرسروصدا: اولین مصاحبه با ادولف هیتلر
خبر پرسروصدا: اولین مصاحبه با ادولف هیتلر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در ماه جون سال 1933 سوین اورین(Sven Aurén) ژورنالیست جوان «Aftonbladet» امکان عجیب مصاحبه با ادولف هیتلر پیدا کرد. این اولین مصاحبه هیتلر در نقش صدراعظم آلمان با روزنامه سویدنی بود.

نیکولاس وینت (Niclas Vent) می نویسد، چندی قبل روز یادبود هالوکوست برگزار شد:73 سال قبل، در تاریخ 27 جنوری سال 1945، اسیران اردوگاه اسوینتزیم آزاد شدند.

وقتیکه در تاریخ 21 ماه جون سال 1933 سوین اورین خبرنگار «Aftonbladet» به دفتر ادولف هیتلر در ادره رایش در برلین وارد شد، بخش بزرگ این فصل شرم آور در تاریخ بشر هنوز کار آینده بود. هرکس میتوانست مانیفیست او «نبرد من» را بخواند و دسته های تهاجمی حزب او مخالفان ایدیولوژیک را مستقیماً در خیابان ها به قتل میرساندند.

سوین اورین در سال 1981 در برنامه رادیویی «لحظات فراموش ناشدنی» معلومات داد:«این شخص که در نتیجه بشریت را با چنان مصائیب وحشتناک مواجه ساخت، خورده بورژوا و شخص بسیار غیرمهم معلوم میشد. تصور کنید که من تا چه حد متعجب شده بودم».

ما بخش های از این مصاحبه را خدمت شما تقدیم میداریم.

ادولف هیتلر میگوید، در آینده شخصیت در زندکگی سیاسی نقش تعیین کننده بازی خواهد کرد.

صدراعظم آلمان عقیده دارد، سوسیال — دموکراسی نقش خود را قبلاً بازی نموده است.

مفکوره استعماری مهم نیست: جرمنی در پروس شرقی زمین های کافی برای کشت و کار دارد.

ناسیونال — سوسیالیزم جرمنی را نباید بصورت میخانکی در کشورهای دیگر کاپی نمود.

سوسیال — دموکراسی از بین میرود

صحبت ما از بحث بر سوسیال — دموکراسی آغاز شد.

من پرسیدم:«آغای رایش صدراعظم، سوسیال — دموکراسی جرمنی در جامعه نو آلمان چه نقش بازی خواهد کرد؟»

او پاسخ داد:« هیچگونه. سوسیال — دموکراتان — حزب است که به نقطه آخری انکشاف خود رسیده و مسیر آن روبه به پائین میرود. سوسیال — دموکراتان از بین میروند. این حزب با استقبال ملت آلمان روبرو نمی شود. اگر حالا در کشور ما بصورت ناگهانی همه پرسی برگزار میشد، پس من 75% آرا را بدست می آوردم. سوسیال — دموکراتان خود سرنوشت خود را با فساد بی مثال تعیین نموده اند. این فساد چنان پیش رفته که ما تقریباً می ترسیم تحقیقات بعدی حقوقی را ادامه دهیم، تا به اعتبار ملت جرمنی در خارج ضرر نه رسانیم. اما بر من باور کنید، در واقع ملت جرمنی — به هیچ وجه چنان نیست، طوریکه سوسیال — دموکراتان ثابت شدند. برعلاوه این، مارکسیزم در جرمنی خاتمه یافته است. در عین حال، سه کشور — ایتالیا، ترکیه و جرمنی — از پیراهن مرگبار مارکسیزم رهایی یافته اند. در کشور ما راه برگشت به عقب تصور شده نمی تواند. این حزب با کتله ها هیچگونه تماس ندارد. به برلین نگاه کنید! من به آرامی در همه آن محلات بوده میتوانم که ابتدا سرخ بودند و هیچ دست بر من بالا نخواهد شد، هیچ یک کلمه بد در پشت سر من گفته نخواهد شد.

شخصیت نقش عمده بازی میکند

ادولف هیتلر لحظه خاموش ماند و تبسم کرد. بعداً ادامه داد:

—  آری، در واقع فقط یک خطر وجود دارد. مردم طوری به دور موتر من جمع میشوند که آن را تقریباً صدمه میرسانند. ولی آنها مملو از جوش و خروش اند. اگر، بطور مثال، معلوم میشد که من قصد ترک کردن دفتر صدرات در ساعت شش شام دارم، من اصلاً از بین جمع مزدهم مردم عبور کرده نمی توانستم. ولی به مارکسیزم بر میگردیم. توجه نمائید که در تاریخ جهان اصول اداره به تعقیب تعویض زمان تغییر میکند. ابتدا قانونیت و فیودالیزم، بعداً، پس از انقلاب فرانسه — دموکراسی، بعداً سوسیال — دموکراسی وجود داشت که توسط نازیزم تعویض میشود یا، اگر خواسته باشید، ناسیونال — سوسیالیزم. در آینده اصل حیثیت و اعتبار بالاتر از همه چیز قرار خواهد داشت و شخصیت نقش عمده بازی خواهد کرد. جهان انتخاب بین کمونیزم انتیرناسیونال و انتیرناسیونالیزم ملی خواهد داشت. در عین حال من میخواهم اعلام نمایم که ناسیونال — سوسیالیزم جرمنی بصورت میخانیکی به کشورهای دیگر منتقل شده نمی تواند. ولی مفکوره اساسی ملی میتواند به نفع همه ملت ها تمام شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала