حکم ممنوع‌ الخروج بودن رحمت الله نبیل لغو شد

© AP Photo / Rahmat Gulحکم ممنوع‌ الخروج بودن رحمت الله نبیل لغو شد
حکم ممنوع‌ الخروج بودن رحمت الله نبیل  لغو شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حکم ممنوع‎الخروج شدن رحمت الله نبیل رئیس پیشین امیت ملی با پادرمیانی ریاست اجراییه لغو شده‎است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه ها در افغانستانف منابعی در لوی سارنوالی، تأیید می کنند که حکم ممنوع الخروج شدن آقای نبیل در شانزدهم ماه جدی از سوی لوی سارنوالی صادر شده بود، اما در بیست و هفتم ماه جدی این حکم دوباره ملغا شد.
در همین حال، ریاست اجراییه می گوید که حکومت به فعالیت های سیاسی تمامی کنشگران سیاسی ارج می گذارد و آقای نبیل آزادانه و بی هیچ ممنوعیتی از کشور رفت و آمد کرده می تواند.
جریان سیاسی «محور مردم افغانستان» که آقای نبیل عضو آن است، حکومت را به پرونده سازی در برابر سیاست گران متهم می سازد و می گوید که حکم ممنوع الخروجی آقای نبیل با پا درمیانی رییس اجراییه ملغا شده است.
معین، رییس دبیر خانه محور مردم افغانستان می افزاید: این حکم زمانی صادر شد که آقای نبیل در سفری در بیرون از کشور به ‌سر می‌برد و همین اکنون هم در بیرون از کشور است.
گفته می شود که یک هیئت دولتی پس از شانزدهم ماه جدی در حال بررسی دارایی های آقای نبیل بوده است. اما منابعی حکومتی می گویند که به دلیل ایجاد تنش ها حکم ممنوع الخروج شدن آقای نبیل ملغا شده است.
محور مردم افغانستان ادعا می کند که پس از افشاگری های رحمت الله نبیل در برنامۀ «سیاه و سفید» طلوع نیوز از گسترده گی تقلب ها در انتخابات ریاست جمهوری سال 2014 ، آقای نبیل از سوی حکومت با چنین فشارهایی رو به رو شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала