محروم شدن ورزشکاران روس از بازی های المپیک 2018

© Sputnik / Anton Denisovمحروم شدن ورزشکاران روس از بازی های المپیک 2018
محروم شدن  ورزشکاران روس از بازی های المپیک 2018 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیته بین المللی المپیک اشتراک 15 تن ورزشکاران روس را در بازی های المپیک 2018 نپذیرفت.

به گزارش اسپوتنیک، کمیسیون کمیته بین المللی المپیک اشتراک 15 ورزشکار روس را در بازی های المپیک زمستانی 2018 که قرار است در شهر پیونگ چانگ کوریای جنوبی برگزار گردد رد نمود. این ورزشکاران پیش از این به دلیل نقض قوانین ضد دوپینگ از اشتراک در بازی ها ی ورزشی برای ابد محروم شده بودند ،اما بعدا بر اساس حکم دادگاه ورزشی دو باره مجوز اشتراک در مسابقات را به دست آوردند.
دادگاه بین‌المللی ورزش (CAS) روز پنجشنبه محرومیت مادام‌العمر 28 ورزشکار روس را به دلیل نبود شواهد و مدارک کافی بخشید.
پاول آبراتکویچ مربی تیم ملی اسکی روسیه تصمیم کمیته ملی المپیک را قابل پیشبینی دانست و گفت: ما به خوبی می دانستیم که کمیته ملی المپیک اجازه حضور به ورزشکاران ما را که هیچ ارتباطی با المپیک سوچی نداشته و در آن زمان نوجوان بودند را برای شرکت در بازیهای المپیک زمستانی پیونگ چانگ را نمی دهد.
الکساندر رومانتسف عضو تیم ملی اسکیت سرعت روسیه نیز گفت: موضع کمیته بین المللی المپیک مرا متعجب نکرد. آنها رای دادگاه ورزش را به چالش کشیده که خود باعث شگفتی است. وی افزود: ما را فریب داده و عذرخواهی نیز نکردند، من معتقدم که ما باید همچنان از حق خود در دادگاه دفاع کنیم. رومانتسف ادامه داد: با وجود اینکه مسابقه من نزدیک است، من آماده بودم در هر زمان به این مسابقات اعزام شوم، حتی آماده بودم که از هواپیما به خط شروع مسابقه بپرم.
روسیه اعلام کرده آن‌ها می‌خواهند 15 ورزشکار از این 28 ورزشکار را به بازی‌های المپیک زمستانی اعزام کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала