افغانستان: به دنبال یک توافق مشخص با پاکستان استیم

© Flickr / Doctor Yuriافغانستان: به دنبال یک توافق مشخص با پاکستان استیم
افغانستان: به دنبال یک توافق مشخص با پاکستان استیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجۀ افغانستان اعلام کرده است که قرار است با هیأت اعزامی پاکستان به کابل، روی یک برنامۀ مشخص گفتگو شود.

 

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری پژواک، وزارت خارجۀ افغانستان در یک اعلامیه گفته است که قرار است هیأت عالی رتبه پاکستانی به ریاست خانم تهمینه جنجوعه معین وزارت امور خارجه پاکستان و متشکل از مقامات عالی رتبه ملکی و نظامی آن کشور، به کابل سفر کند.

وزارت خارجۀ افغانستان این سفر را به حملات اخیر در کابل و نگرانی‌ها و تعهدات دوجانبه مبنی بر مبارزه قاطع با تروریزم، به ویژه بعد از حملات اخیر غیر انسانی تروریستان، و ادامه گفتگوهای وزیر امور داخله و رییس عمومی امنیت ملی افغانستان با رهبری حکومت پاکستان در جریان سفر اخیر شان به اسلام آباد، مرتبط دانسته است.

این وزارت افزوده است که در نشستی که میان هیأت پاکستانی و همتایان شان از جانب افغانستان به ریاست حکمت خلیل کرزی معین سیاسی وزارت امور خارجه تدویر می‌یابد، تعهدات دوجانبه ارزیابی گردیده و توقع می‌رود که روی یک پلان مشخص با چهاچوب واضح زمانی توافق و اقدامات عملی صورت گیرد.

پیش از این سفارت پاکستان در کابل با نشر یک خبرنامه اعلام کرده بود که حکومت این کشور هیچ تعهدی مبنی بر پاسخ‌گویی به مدارک ارایه شده از سوی مقامات ارشد امنیتی افغانستان که به اسلام‌آباد سفر کرده بودند، ندارد.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала