تأثیر منفی ناامنی بر فعالیت‌های صلیب سرخ در افغانستان

© AP Photo / Darko Vojinovicتأثیر منفی ناامنی بر فعالیت‌های صلیب سرخ در افغانستان
تأثیر منفی ناامنی بر فعالیت‌های صلیب سرخ در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ناامنی‌های فراوان بر فعالیت‌های کمیتۀ صلیب سرخ افغانستان در سال ۲۰۱۷ تأثیر منفی گذاشته است.

به گزارش اسپوتنیک، کمیتۀ صلیب سرخ افغانستان با نشر گزارش سالانه‌اش گفته است اعلام کرده است که ۲۰۱۷ سالی« نهایت دشوار» برای کارمندان این اداره بوده است.

در این گزارش آمده است که حملات تروریستان بر این اداره در این سال سبب شد تا بخشی از فعالیت‌های صلیب سرخ به ویژه در شمال افغانستان کاهش یابد.

خانم مونیکا زناریلی، رییس کمیتۀ صلیب سرخ در افغانستان گفته است: «در ماه جنوری زمانی که یکی از همکاران ما در قندوز به گروگان گرفته شده بود و بعداً رها شد، ما از رهایی او خیلی خوشحال شدیم. ولی بعداً چند روز بعد در آغاز فبروری، یک تیم هشت نفری ما که بخاطر توزیع مواشی به جوزجان سفر کرده بودند، هدف قرار گرفتند. شش تن کشته و دو تن دیگر آنها به گروگان گرفته شدند این رویداد باعث شد که ما هفت ماه شبانه روز تلاش کنیم تا آنها دوباره آزاد شوند. بعد از حمله در جوزجان، ما فعالیت های خود را به حالت تعلیق درآوردیم تا اوضاع امنیتی تمام کشور را مجداً تحلیل نموده و تلاش نماییم تا از تامین امنیت کارکنان خویش اطمینان حاصل نماییم ولی این تعلیق بصورت طولانی دوام نکرد.»

صلیب سرخ افغانستان که در سال نو میلادی، سی سال فعالیت در افغانستان را تجربه می‌کند در این سال تغییراتی را نیز شاهد خواهد بود. در گزارش این نهاد در مورد تغییر اساسی در سال ۲۰۱۸ آمده است: «در شمال افغانستان جائیکه حضور ما بیشتر کاهش خواهد یافت ما همچنان گزینه‌های ممکن را جستجو مینمائیم تا مسئولیت خدمات و مرکز اورتوپیدی خویش را در مزار به همکار و یا نهاد که بتواند عین کیفیت تداوی را برای مریضان ارایه نماید محول نماییم.»

این سازمان گفته است که فعالیت‌هایش در دیگر نقاط کشور تغییری نخواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала