کوریای شمالی: امریکا ناقض بزرگ حقوق بشر است

© REUTERS / KCNAکوریای شمالی: امریکا ناقض بزرگ حقوق بشر است
کوریای شمالی: امریکا ناقض بزرگ حقوق بشر است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه دولتی کوریای شمالی در گزارشی بر اساس نتایج سال 2017 دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا را "ناقض بزرگ حقوق بشر" خواند.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری رسمی کوریای شمالی (KCNA) اقدام به انتشار یک گزارش سالانه پیونگ یانگ درباره نقض حقوق بشر از سوی امریکا کرد.
در گزارش کوریای شمالی آمده است: امریکا که مدعی است "نگهبان دموکراسی" و "قهرمان حقوق بشر" است در حالی جنجال حقوق بشر را به راه می‌اندازد که هرگز نمی‌تواند هویت واقعی خود به عنوان ناقض بزرگ حقوق بشر را پنهان سازد.
این گزارش تصریح کرد: "تبعیض نژادی" و "مردم گریزی" بیماری‌های جدی موروثی در نظام اجتماعی امریکا هستند و از زمانی که ترامپ به ریاست جمهوری رسید، بدتر شده‌اند.
این گزارش با اشاره به تظاهرات خشونت آمیز سال گذشته میلادی در شارلوتزویل امریکا نوشت: امریکایی‌های طبقه کارگر در "ورطه کابوس غوطه‌ور هستند" و از مسکن و شغل محروم شده و با هزینه‌های پزشکی سرسام‌آور روبرو شدند اما در مقابل برخی مقام‌های ارشد ترامپ میلیاردرهای شرکت‌های خوشه‌ای هستند و ارزش دارایی‌های کارمندان ارشد دولت او به 14 میلیارد دالر می‌رسد.
در ادامه این گزارش حکومت کوریای شمالی آمده است: سیاست‌های ضد مردمی که دولت ترامپ در عرض یکسال علنا در پیش گرفت بدون استثناء تنها به نفع مشتی حلقه‌های ثروتمند بوده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала