امریکا به کشتی جنگی عصری بمب فوق العاده با توپ فوق العاده اضافه میکند

© AP Photo / Michael Dwyerامریکا به کشتی جنگی عصری بمب فوق العاده با توپ فوق العاده اضافه میکند
امریکا به کشتی جنگی عصری بمب فوق العاده با توپ فوق العاده اضافه میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکایان میگویند، چنین سلاح فوق العاده را حتی روسیه هم ندارد. این را نمی گویند که اگر همه چیز را حالا سلاح های دیگر فیصله میکند، پس این به روسان چه ارتباط دارد. و چنین احساس میشود که وضع مربوط به این سلاح های نو امریکایی مانند همیش فقط لاف پوچ باقی خواهد ماند.

کشتی جنگی فوق العاده-سنگین وزن «زیمولت» که تا به حال نوکریوالی محاربوی خود را آغاز کرده نمی تواند، به زودی احساس تنهایی نخواهد کرد. بمب فوق العاده و توپ اوبوس فوق العاده او را همراهی خواهد کرد. بمب فوق العاده را از مودل مشهور بمب ضد مخفی گاه GBU-57 عصری ساختند. حالا، میگویند که این بمب قدرت بی سابقه دارد. این کتله 13 تنی و 5،2 تن وزن خالص مواد منفجره را آنها «کلاهک هیولا» مسمی نموده اند. آنها بمب GBU-43/B را «مادر همه بمب ها» نامیده اند.

آنها آن را بنا بر نفوذ در زمین تا 61 متر بنام «قاتل کیم جونگ این» اعلام داشته اند. آنها فکر میکنند که کوریایان در همانجا، در اعماق معادن کوریا رهبر کوریای شمالی با خانواده اش و پوتنسیال اتمی را نگهداری میکنند. آنها اشاره میکنند که بمب فوق العاده — این به ایران هم، اگر به خود اجازه کدام چیزی اضافی بدهد، پیام میدهد. ولی عمده اینکه امریکایان لاف میزنند که روسیه نیز با «پدر بمب همه بمب ها» چنین چیزی ندارد. این بمب فعلاً لقب قوی ترین بمب غیرهستوی کسب کرده است.

اصلاً، در امریکای آنها این حالا — مشکل نیست. توپ فوق العاده که باید از تمام نمونه های مشابه در جهان برتری داشته باشد — نیز عین قصه است. آن را طوری عیار می سازند که برد آتشباری آن تا 70 کیلومتر برسد. این دو برابر بیشتر از آنست که آنها حالا دارا می باشند. براینکه از چنین توپ در کدام جنگ استفاده خواهد شد، اعتراف نمی کنند، اما طوریکه معلوم میشود، در جنگ اطلاعاتی از آن استفاده خواهد شد. میگویند، مهم اینست که حتی روسان به چنین فاصله ضربه زده نمی توانند. این را نمی گویند که ذکر روسان در اینجا چه مفهوم دارد، اگر همه چیز را راکت ها با برد کاملاً دیگر حل میکنند.

بطور خاص نمی پرسند که این همه برای چه ضرور است؟ بدون آن روشن است که پنتاگون مجدانه بودجه فوق العاده خود را حلال می سازد و پول های فوق العاده را در بازیچه های فوق العاده سرمایه گذاری میکند. و اینکه تمایل به مقیاس بزرگ — اگر از هر روانشناس پرسیده شود: این همه از زمان طفولیت منشا میگیرد. در آنها این از آسمان خراش ها آغاز شده و تا به حال آنها را رها نمی کند. «آنها همیشه تلاش می ورزند که نسبت به آنچه که در واقعیت امر هستند، بیشتر از همه بزرگ معلوم شوند. در عین حال خود آنها به موجودیت شایستگی های ناموجود معتقدند. برای انها خودنمایی، تمایل به خیال پردازی و دروغ گویی مشخص است. علاقمندی و تشویش های آنها عاری از عمق اند و قضاوت ها و اعمال آنها بطور کل به اوضاع و احوال تصادفی مربوط می باشند».

CC BY-SA 2.0 / Tomás Del Coro / 12-5053 Lockheed F-35 Lightning ll AF-64امریکا به کشتی جنگی عصری بمب فوق العاده با توپ فوق العاده اضافه میکند
امریکا به کشتی جنگی عصری بمب فوق العاده با توپ فوق العاده اضافه میکند - اسپوتنیک افغانستان
امریکا به کشتی جنگی عصری بمب فوق العاده با توپ فوق العاده اضافه میکند

متخصصین رشته معلوم روانشناسی این تیپ را مریضان عصبی دارداری می نامند. خیر است، اگر آنها تنها از نظر روانی مشکل میداشتند. بزرگترین کشتی «زیمولت» جهان برای دومین سال عملاً از کارخانه کشتی سازی برآمده نمی تواند. گران بها ترین طیاره جنگی F-35 در جهان در حدود 1000 «نواقص حل ناشده» دارد. و این، طوریکه Bloomberg خبر میدهد، بعد از 31-مین تجدید تامینات پروگرامی معلوم شده است. این همه نشان میدهند که بمب فوق العاده و توپ فوق العاده هم از این بهتر نخواهند بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала