ممنوع شدن ورود اتباع پاکستانی به افغانستان

© AP Photo / K.M. Chaudaryممنوع شدن ورود اتباع پاکستانی به افغانستان
ممنوع شدن ورود اتباع پاکستانی به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صدور ویزا برای مردم قبایلی پاکستان توسط کنسولگری افغانستان در پیشاور متوقف شد.

صدور ویزا برای مردم قبایلی پاکستان توسط کنسولگری افغانستان در پیشاور متوقف شد.

دیلی اکسپرس اظهار داشت: مقامات افغانستانی درباره عدم صدور ویزا برای اتباع پاکستانی پاسخ‌گو نیستند و رسانه‌ها موفق نشدند در این زمینه با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که چندی پیش سفارت پاکستان در کابل اعلام کرده دیگر به کسانی که ویزای این کشور را نداشته باشند، اجازه ورود به پاکستان از مرز تورخم داده نمی‌شود.

اختر منیر، مسؤول رسانه‌ای سفارت پاکستان در کابل در این زمینه گفت، بر اساس تصمیمی که دولت اسلام‌آباد گرفته تمامی شهروندان افغانستان که خواهان سفر به پاکستان هستند باید ویزای این کشور را داشته باشند.

وی در ادامه گفت: سفارت پاکستان در کابل آمادگی این را دارد تا همه‌روزه به‌تمامی متقاضیان ویزا بدهد و در حال حاضر روزانه نزدیک به دو هزار ویزا برای شهروندان افغانستان از طریق این سفارت صادر می‌شود.

مرز تورخم ازجمله مرزهای مشترک افغانستان با پاکستان است که بیشتر تردد به پاکستان از طریق این مرز انجام می‌شود.

تعداد زیادی از پاکستانی‌هایی که برای ورود به افغانستان در مرز تورخم تجمع کرده‌اند در گفت و گو با رسانه‌ها اعلام کردند برای کسب و کار راهی این کشور می‌شوند.

روزنانه تقریبا 1500 نفر از اتباع پاکستانی که بیشتر مردم قبایلی هستند به افغانستان سفر می‌کردند اما در حال حاضر به افراد محلی اجازه ورود به افغانستان داده نمی‌شود.

چندی پیش پاکستان از ورود افغانهای بدون ویزا در مرز تورخم به پاکستان جلوگیری کرده بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала