نشست اضطراری ربانی با دوستم

© AFP 2023صلاح الدین ربانی
صلاح الدین ربانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان برای گفتگو با جنرال دوستم به ترکیه سفر نمود.

 صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه غرض عازم ترکیه شده است تا با جنرال دوستم در مورد مسائل سیاسی و امنیتی کشور با وی صحبت نماید، اما گفته می شود هدف سفر آقای ربانی به ترکیه ترغیب جنرال دوستم به همکاری با حکومت است.

اسپوتنیک به نقل از اطلس، صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه در صفحه فیسبوک خود نوشته است؛ در این دیدار، دو طرف اوضاع سیاسی و امنیتی کشور مورد بحث قرار دادند، در مورد مسایل اخیر در کشور نیز گفتگو کردند.

آقای ربانی نیز چندی پیش به دستور رئیس جمهور غنی گماشته شد تا اختلافات بوجود آمده بین غنی و نور را حل کند.

گفته می شود بعد از جنجالی شدن رابطه بین عطا محمد نور و سران حکومت وحدت ملی به خصوص اشرف غنی رئیس جمهور، وی قصد دارد تا با کشاندن جنرال دوستم به بدنه حکومت، علاوه بر شکستن ائتلاف نجات افغانستان، حامیان سیاسی آقای نور را نیز کمتر کند.

چندی پیش رئیس جمهور تعدادی از ترکتباران بلندپایه دولتی برای پادرمیانی بین وی و دوستم به ترکیه فرستاده بود، اما دوستم حاضر نشده بود تا خواست داکتر غنی را بپذیرد.

در همین حال عنایت الله بابر فرهمند رئیس دفتر جنرال دوستم گفته است، حلقاتی در ارگ مانع برگشت جنرال دوستم به افغانستان می شوند. او از رویداد جلوگیری از نشست هواپیمای حامل جنرال دوستم به شهر مزار شریف به حیث ثبوت این ادعای خود یاد کرد.

آقای فرهمند افزود که ارگ می گوید "کشور های خارجی" مخالف برگشت جنرال دوستم به افغانستان اند، اما "کشور های خارجی" می گویند که برگشت معاون اول رئیس جمهور غنی یک مسئله داخلی بوده و به آنها ربطی ندارد.

او افزود که جنرال دوستم برای حل این بحران به ارگ ریاست جمهوری افغانستان پیشنهاد میانجیگری را نموده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала