اعلام ماتم ملی در سراسر افغانستان

© Photo / JAKاعلام ماتم ملی در سراسر افغانستان
اعلام ماتم ملی در سراسر افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به دنبال حمله تروریستی مرگبار روز گذشته (شنبه ۷ دلو) در کابل، ارگ ریاست جمهوری امروز (یک شنبه) را در افغانستان ماتم ملی اعلام کرد و بیرق کشور به حالت نیمه برافراشته درآمده است.

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری با انتشار بیانیه‌ای گفته است: "طی روزهای اخیر تروریستان با انجام حملات جنایتکارانه در کابل و ولایات ننگرهار و کندهار، شماری از هموطنان ما را شهید و زخمی کردند و مردم ما را به گلیم غم و ماتم نشاندند."

در ادامهٔ این بیانیه آمده است: "دولت جمهوری اسلامی افغانستان به منظور غم‌شریکی با خانواده های ماتم رسیده و ادای احترام به آنان، امروز را ماتم ملی اعلام می‌کند و بیرق افغانستان در سراسر کشور و نمایندگی های سیاسی در خارج از افغانستان به حالت نیمه برافراشته در آورده می‌شود".

وزارت خارجه آلمان حمله تروریستی امروز کابل را محکوم کرد - اسپوتنیک افغانستان
وزارت خارجه آلمان حمله تروریستی امروز کابل را محکوم کرد

ریاست جمهوری در عین حال اعلام کرده که دولت به منظور رسیدگی بهتر به مجروحین رویدادهای ذکر شده و خانواده های شهدا، فردا (دوشنبه) را تنها در کابل رخصتی عمومی اعلام می‌دارد.

همچنان بر اساس تصمیم ریاست جمهوری، روز سه شنبه به خاطر اتحاف دعا به روح شهدای رویدادهای اخیر تروریستی، مراسم ختم قرآن عظیم الشأن در سراسر کشور برگزار می گردد.

بر اساس تازه‌ترین گزارش وزارت صحت عامه، در حمله روز گذشته آمبولانس بمب‌گذاری شده در چهارراهی صدارت شهر کابل، ۹۵ نفر شهید و ۱۹۱ تن دیگر زخمی شده اند. این خونین‌ترین حمله پس از حمله شاه شهید و چهارراهی زنبق در کابل به حساب می‌رود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала