نیروی هوایی ترکیه از آغاز عملیات در عفرین 340 هدف را نابود کرده است

© Photo / Sputnik Türkiye / Hikmet Durgunنیروی هوایی ترکیه از آغاز عملیات در عفرین 340 هدف را نابود کرده است
نیروی هوایی ترکیه از آغاز عملیات در عفرین 340 هدف را نابود کرده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال ترکی گفت، نیروهای ترکیه از زمان آغاز عملیات در سوریه 394 کرد و ستیزه جوی داعش را کشته و نیروی هوایی این کشور بیش از 340 هدف را از بین برده است.

Курдские силы самообороны в сирийском городе Амуда - اسپوتنیک افغانستان
نیروهای کرد 16 سرباز ترکیه را در عفرین اسیر کردند
به گزارش اسپوتنیک، عملیات شاخه زیتون ترکیه در عفرین سوریه امروز وارد هشتمین روز خود شد و جنرال ترکی درباره این عملیات چنین توضیح داد: تاکنون(هفتمین روز) 394 تروریست کشته شده‌اند و 340 مکان تجمع و انبار مهمات تروریست‌ها مورد اصابت قرار گرفته است.

ارتش ترکیه و ارتش آزاد که تشکیل شده از معارضان مسلح سوری است تاکنون 12 کیلومتر در عمق خاک عفرین پیشروی کرده‌اند و بیش از 25 نقطه راهبردی در این مسیر به کنترل آنها در آمده است. همچنین ارتش ترکیه و معارضان مسلح، از شمال، جنوب و غرب عفرین به طول 10 کیلومتر به صورت نواری وارد شده‌اند.

و تا روز جمعه در این عملیات سه سرباز ارتش ترکیه نیز کشته شده‌اند.

روز گذشته رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در مرکز حزب عدالت و توسعه در انقره با اشاره به عملیات شاخه زیتون ارتش ترکیه به همراه معارضان سوری در عفرین گفته بود: تا رسیدن به اهدافمان عملیات شاخه زیتون را ادامه خواهیم داد. منبج را نیز از تروریست‌ها پاکسازی می‌کنیم.

وی افزود: بعد از آن نیز تا مرزهای عراق پیش رفته و جنگ با تروریست‌ها را ادامه خواهیم داد و در این راه از کسانیکه در مقابل تروریسم قرار دارند، می‌خواهیم که در کنار ما باشند.

در همین حال دمشق به شدت عملیات نظامی ترکیه در عفرین را محکوم و اشاره کرده است که این یک بخش جدا ناپذیر سوریه است و هیچ کشوری حق عملیات خود سرانه را ندارد. مسکو در پیوند به وضعیت موجود در عفرین از تمام احزاب و کشورها خواستار احترام به تمامیت ارضی سوریه شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала