نگرانی امریکایی‌ها از حملهٔ هسته‌ای ترامپ

© AFP 2023 / Saul Loebنگرانی امریکایی‌ها از حملهٔ هسته‌ای ترامپ
نگرانی امریکایی‌ها از حملهٔ هسته‌ای ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیشتر از نصف امریکایی‌ها نگران اند که رئیس جمهور امریکا می‌تواند بطور غیرقانونی از سلاح هسته‌ای استفاده کند.

به گزارش اسپوتنیک، نتایج نظرخواهی جمعی که توسط روزنامه واشنگتن پُست و شبکه تلویزیونی ای.بی.سی. به تاریخ ۱۵ — ۱۸ جنوری برگزار شده بود، نشان داده است که ۵۲ درصد امریکایی‌ها درمورد استفاده غیرقانونی از سلاح هسته‌ای توسط دونالد ترامپ، نگرانی دارند.

به نظر ۶۰ درصد اشتراک کنندگان این نظرخواهی، ترامپ نباید به دکمهٔ هسته‌ای دسترسی داشته باشد، ۳۸ درصد افراد مخالف این نظریه اند.

در این نظرخواهی یک هزار نفر شرکت ورزیده بود. در میان افرادی که به ترامپ در مورد استفاده از سلاح هسته‌ای اعتماد ندارند، ۹۰ درصد آنها نگرانی دارند که رئیس جمهور امریکا می‌تواند هر لحظه فرمان حمله هسته‌ای را بر کشوری صادر کند.

 قابل یادآوریست که اخیراً ترامپ رهبر کوریای شمالی را "مرد کوچک راکتی" خواند گفت در صورتی که کوریای شمالی تلاش به انجام حمله راکتی به امریکا و یا متحدینش کند، واشنگتن جواب مناسبی خواهد داد.

ترامپ به کوریای شمالی: من هم دکمۀ هسته‌یی دارم، بزرگ‌تر و قوی‌تر - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ به کوریای شمالی: من هم دکمۀ هسته‌یی دارم، بزرگ‌تر و قوی‌تر

کیم جونگ اون در پیام سال نو میلادی از "دکمهٔ هسته‌ای" خود یادآوری کرده بود، ترامپ در واکنش به این گفتهٔ وی اعلام کرد که او نیز دکمهٔ هسته‌ای دارد و دکمهٔ او بزرگ‌تر و قوی‌تر است.

  تهدید آغاز جنگ در شبه‌جزیره کوریا اخیراً با تشدید رویارویی کوریای شمالی و ایالات متحده امریکا که مرتبط با کوریای جنوبی و تعهدات متحدانه آن می‌باشند، افزایش یافته است. روابط میان پیونگ یانگ و سئول با وجود به قدرت رسیدن مون جه-این، که وعده بهبودی اوضاع در شبه‌جزیره را سپرده بود، ناگزیر وخیم‌تر شده اند. کوریای شمالی به بهانه تهدید از جانب ایالات متحده امریکا، با وجود تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، به توسعه برنامه‌ی راکتی و هسته‌یی ادامه می‌دهد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала