روسیه «ماشین محاربوی نو بدون سرنشین» را آزمایش میکند

© Photo / Press Service of Kalashnikov Concernروسیه «ماشین محاربوی نو بدون سرنشین» را در شرایط، نزدیک به شرایط محاربوی آزمایش میکند
روسیه «ماشین محاربوی نو بدون سرنشین» را در شرایط، نزدیک به شرایط محاربوی آزمایش میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دییو ماجومدار (Dave Majumdar) در نشریه «The National Interest» امریکا می نویسد، کانسرن «کلاشنیکوف» روسیه آزمایشات روبوت نو محاربوی زمینی «ساراتینک» را در شرایط «نزدیک به محاربوی» انجام داده است. این طرح روسیه جهت را نشان میدهد که در آن اردوهای جهان انکشاف خواهند کرد و اکثراً سیستم های بدون سرنشین را در منازعات آینده بکار خواهند برد.

نماینده دفتر مطبوعاتی کانسرن «کلاشنیکوف» به آژانس اطلاعاتی تاس اعلام داشت:«سیستم محاربوی اتومات «ساراتینک» را در شرایط، اعظمی نزدیک به محاربوی آزمایش کردند. این آزمایشات مشخصات مجتمع را تائید کردند و امکان استفاده از این سیستم روبتی را در درجه حرارت بالاتر از 30 درجه سانتگراد ثابت ساخت».

تا به حال هیچگونه ثبوت های موثق وجود ندارند که ثابت سازند که روسیه ماشین محاربوی زمینی بدون سرنشین را در محاربه واقعی آزمایش میکند، اگر روبوت های ساده — ماین پال و ماشین های خنثی سازی مهمات را مدنظر نه گرفت. طبق خبر تاس، آزمایشات ماشین «ساراتینک» در سایبیریا انجام شده، ولی نظر به توپوگرافی موجود به مشکل فهمیده میشود که آیا این واقعیت دارد یا خیر.

سموئیل بیندیت (Samuel Bendett)، کارمند مرکز تحلیلی مسایل نظامی — بحری امریکا که در مورد روبوت تخنیک روسیه تخصص دارد، میگوید:« این امر مستثنی شده نمی تواند که «ساراتینک» را در سوریه، با مدنظرگرفتن این امر، آزمایش کرده که روسیه در آنجا ماشین های ماین روبی بدون سرنشین آزمایش کرده و حالا قصد دارد از آنها در نیروها استفاده کند. نبود مواد دقیق توپوگرافیک راجع به آزمایشات «ساراتینک» شاید به این امر مربوط باشد که این روبوت وظایف محاربوی را انجام میداد، در حال که سیستم های دیگر اتوماتیزه شده بدون سرنشین وظایف صلح آمیز و ماین پاکی را انجام میدهند».

روسان امیدوارند که با گذشت زمان خواهند توانست پارک بزرگ وسایط بدون سرنشین را ایجاد کنند و «ساراتینک» مژده دهنده آینده می باشد. بیندیت میگوید:« روسان سیستم های بسیار مختلف بدون سرنشین را برای بکاربرد در شرایط محاربوی آزمایش میکنند، نمونه های تجربوی را می سازند و با آنها آزمایشات جدی و سختی را انجام میدهند. آنها همچنان بصورت علنی اعلام میدارند که سیستم های بدون سرنشین به جز مهم در نیروهای مسلح در جنگ های آینده مبدل خواهند گشت».

بنیدیت افزود:« رهبران روسیه بارها اعلامیه های راجع به این ایراد نموده که کشور به سیستم های بدون سرنشین برای حفاظت سرحدات طولانی ضرورت دارد. به این ترتیب، با گذشت زمان شاید آزمایشات چنین ماشین ها برای استفاده آینده در نیروهای سرحدی، در شمال و منطقه بحرالکاهل، صورت گیرد».

مولف میگوید، روسان میتوانند از ماشین های بدون سرنشین زمینی خود به مثابه وسایل مختلف: برای تخلیه زخمیان، برای انتقال اشیای مختلف تامیناتی و حتی برای تحقق حمایت آتشی، استفاده نمایند.

با گذشت زمان روسیه میتواند صدور این سیستم ها را آغاز کند، ولی این تخنیک تا به حال از سطح عالی کمال فاصله دارند و مسکو باید ابتدا آنها را جهت تسلیح اردوی خود بکار گیرد.

بیندیت در اخیر گفت:« صدور تعداد محدود و به چنان انواع ممکن است که از سیستم های تفاوت خواهند داشت که به نیروهای روسیه ارسال میشوند. زیرا روسان تا به حال خود آنها را جهت تسلیح بکار نگرفته و همچنان این تخنیک تا به حال به حد کافی آزمایش نه شده، تا راجع به صادرات کتلوی آنها صحبت نمود».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала