در جوزجان پسر طاهر یلداش رهبری داعش را به عهده دارد

© AFP 2023 / Tauseef MUSTAFAدر جوزجان پسر طاهر یلداش رهبری داعش را به عهده دارد
در جوزجان پسر طاهر یلداش رهبری داعش را به عهده دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یکتن از نمایندگان مردم جوزجان در مجلس افغانستان گفت، عبدالعزیز یلداش پسر طاهر یلداش رهبر شبه نظامیان ازبکستان، رهبری گروه داعش را در ولایت جوزجان برعهده گرفته است.

در شمال افغانستان جنگجویان 5 کشور برای داعش می جنگنند - اسپوتنیک افغانستان
در شمال افغانستان جنگجویان 5 کشور برای داعش می جنگنند
به گزارش اسپوتینک به نقل از جمهور، عبدالستار درزابی نماینده مردم جوزجان در مجلس افغانستان گفت، عبدالعزیز یلداش پس از آن رهبری داعش را در جوزجان برعهده گرفته که اخیراً رهبر این گروه در جنگ میان طالبان و داعش در این ولایت کشته شده است.
درزابی گفت، عبدالعزیز یلداش مناطق قوش تپه، قورچی، آستانه بابا، بلچراغ، کته کله را در زیر اداره داعش آورده و هم اکنون قصد دارد منطقه فابریکه را در تصرف داعش بیاورد.
این نماینده مجلس می گوید، داعش در ولایت جوزجان و فاریاب قصد دارد مناطق زیادی را در کنترل خود در آورد و جنگجویان این گروه هم اکنون در برخی ساحات جوزجان و فاریاب و سرپل با طالبان مسلح در جنگ هستند.
او درباره داعش و طالبان در این ولایت چنین می گوید: هم اکنون افراد وابسته به داعش و طالبان در ولایت جوزجان رقابت تسلیحاتی به راه انداخته اند و هر دو گروه به سلاح های مدرن و پیشرفته دست یافته اند. و گروه داعش در میان مردم ولایت جوزجان مانورهای نظامی می دهند و به شدت مردم این ولایت را ترسانده است.
او درباره بیجا شدگان ولایت های جوزجان، سرپل و فاریاب می گوید:مردم از گسترش فعالیت داعش و طالبان در این ولایت ها به سطوح آمده اند و شمار بیجا شدگان نیز به 10 هزار خانواده افزایش یافته است.
او حکومت وحدت ملی افغانستان را متهم و می گوید: حکومت وحدت ملی و نهادهای امنیتی در قبال سرکوب داعش و طالبان در ولایت های جوزجان، فاریاب و سرپل نه تنها که هیچ گونه اقدامی نکرده اند بلکه به صورت قطع خاموشی اختیار کرده اند.
او می گوید: نیروهای دولتی اگر در فصل زمستان عملیات پاکسازی را شدت نبخشند، در فصل بهار گروهای تروریستی داعش و طالب مشکلات زیادی را برای مردم و دولت افغانستان ایجاد خواهند کرد.

یادآوری می کنیم، که ولایت های شمال افغانستان در سال های اخیر شاهد درگیری های زیادی میان نیروهای دولتی افغانستان و گروه های تروریستی بوده است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала