استانکزی: «مدال شجاعت به ترامپ از سوی مردم لوگر اهدا نشده»

© REUTERS / Yuri GripasU.S. President Donald Trump talks to the media on South Lawn of the White House in Washington before his departure to Greensboro, North Carolina, U.S., October 7, 2017
U.S. President Donald Trump talks to the media on South Lawn of the White House in Washington before his departure to Greensboro, North Carolina, U.S., October 7, 2017 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این مدال را نه مردم افغانستان و نه مردم لوگر، بلکه یک شخص دیوانه، بی کفایت و شخصی ساخته شد.

200 تن از باشندگان ولایت لوگر مدال شجاعت را که چهل‌ و پنج‌ هزار افغانی قیمت دارد، به دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا اهدا نمودند.

سید فرهاد اکبری، یک تن از بزرگان قومی ولایت لوگر به آژانس خبری اسپوتنیک در مورد هدف ساخت این مدال گفت:

 

«در تاریخ دوم جنوری سال جاری آقای ترامپ در صفحه تویترخود موضع‌ گیری روشن اش را در مورد بازی های دوگانۀ پاکستان در قسمت مبارزه با هراس‌افگنی، چیزی را که مردم افغانستان طی 16 سال می خواست به جهانیان برساند، نوشته بود. ما بر همین اساس این مدال را به وی اهدا نمودیم»

او می گوید که باشندگان و کشاورزان محلی دو هفته پیش در شهر پل‌ علم، مرکز ولایت لوگر جمع ‌شده و در حد توان خود برای ساختن این مدال چهل ‌و پنج‌ هزار افغانی انداز کردند که در جمع این مردم یک موچی با پرداخت 20 افغانی همایت خود را نیز نشان داد.
آقای اکبری امید وار است که رییس جمهور ترامپ بر طبق وعده هایش ایستادگی کند و مردم افغانستان را از جنگ که بیش از چهل سال در کشور ادامه دارد، نجات بدهد.
طبق گفته های اکبری، مردم افغانتستان اگر در زمان اتحاد جماهیر شوروی به سیاست پاکستان که توسط پولهای امریکا از مجاهدین همایت می کردند، پی نمی برد، افغانستان امروز به چنین حالت نمی رسید. وی گفت:

«در آن زمان اتحاد جماهیر شوروی برای بهبودی افغانستان آمده بودند، اما مداخله پاکستان با عث جنگ در کشور شد».

باید گفت که تعداد زیادی از کاربران صفحات اجتماعیی و نمایندگان پارلمان افغانستان در مورد ساخت این مدال واکنش های منفی را نشان داده و آن را مدال شرم آور نامیده اند.
حاجی محمد اکبر ستانکزی، نماینده مردم لوگر در ولسی جرگه افغانستان در این مورد به آژانس خبری اسپوتنیک گفت:

«این مدال را نه مردم افغانستان و نه مردم لوگر، بلکه یک شخص دیوانه، بی کفایت و شخصی ساخته شد که هیچ اعتباری و محبوبیت در این ولایت ندارد و در واقع یک شخص مسلح غیر قانونی که در قبل با خارجی ها یکجا کار می کرد».
آقای ستانکزی می گوید که این شخص از نافهمی این کار را انجام داده است. مدال شجاعت طبق قانون اساسی افغانستان تنها از سوی رییس جمهور اهدا می گردد نه از طرف یک شخص معمولی.
این وکیل پارلمان با انتقاد از اطلاعاتی ناصحیحی که توسط بعضی از رسانه ها منتشر شد، گفت: «مطبوعات افغانستان بدون حاصل معلومات این خبر را به نام مردم ولایت لوگر نشر کردند، در حالی که مردم با نشر اعلامیه این خبر از خود واکنش منفی نشان دادند».

طبق گزارش رسانه های محلی، روز شنبه این مدال به سفیر امریکا در کابل تحویل داده شد، سفیر امریکا در کابل وعده سپرده ‌است که به ‌زودی این مدال را به رییس ‌جمهور ترامپ خواهد رساند.

اما آقای استانکزی در این مورد آگاهی نداشته و گفت: «قبل از تحویل دادن این مدال باید از مردم پرسیده می شد که چه افرادی در واقع از مردم ولایت لوگر نمایندگی می کنند».
طبق گفته های حاجی استانکزی، نمایندگان مردم لوگر در هفته آینده اعتراضات خود را در این مورد در شورای ملی نیز اعلام خواهند کرد.

در عین حال سید فرهاد اکبری در این خصوص نیز اظهار نظر نموده و گفت:

«منظور ما از اهدای این مدال این نیست که ترامپ در سطح جهان شجاع است، منظور ما این است که ترامپ شجاعانه کاری را کرد که طی چند سال گذشته هیچ یک از روسای جمهور امریکا انجام نداده بود. پیام این مدال بسیار بلند است. ما با اهدای این مدال نشان می دهدیم که ما مثل وکلای پارلمان نمی خواهیم غلام حلقه به گوش و خیرات خور امریکا و جهانیان باشیم. ما به پول امریکا نیاز نداریم، ما صلح می خواهیم.» 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала