غنی: ما دست مذاکره‌ به سوی پاکستان دراز می‌کنیم

© AP Photo / Massoud Hossainiغنی: ما دست مذاکره‌ به سوی پاکستان دراز می‌کنیم
غنی: ما دست مذاکره‌ به سوی پاکستان دراز می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان باری دیگر خواستار مذاکره‌ با پاکستان شد و ابراز امیدواری کرد که پاسخ مثبت از جانب این کشور دریافت کند.

به گزارش اسپوتنیک، آقای اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان امروز، چهارشنبه 27 جدی، در مراسم اعلام نتایج نشست مشترک مشورتی صلح در ارگ گفت: "ما دست مذاکره‌ی همه جانبه را به سوی پاکستان دراز می‌کنیم".
رییس جمهوری ابراز امیدواری کرد که از سوی پاکستان "پاسخ همه جانبه" دریافت کند. او افزود: "افغانستان و پاکستان می‌توانند موجب رفاه منطقه شوند".
آقای غنی پیش از این بارها گفته است که خواهان گفتگوی دولت با دولت با پاکستان است، ولی هیچگاهی پاکستان پاسخ مطلوب ارایه نکرده است.
این در حالیست که برخی از منبع‌ها گفته بودند که "نشست کابل" به دلیل اینکه این نشست روحیه‌ی ضد پاکستانی به خود نگیرد، سه هفته به تاخیر افتاد. این نشست قرار بود در هفته‌ی اول ماه فبروری میلادی برگزار شود.
آقای غنی در این مراسم بر روند صلح میان افغانی با طالبان تاکید دوباره کرد.
رییس جمهوری خطاب به طالبان گفت: "بیایید صلح میان افغانی را آغاز کنیم". او افزود: "اگر افغان هستید، پس اختیارتان را به دست کشور همسایه ندهید".
آقای غنی خطاب به طالبان گفت که کشور همسایه‌ به شما موضوع‌هایی را پیشنهاد می‌کند که "مورد قبول زنان و جوانان افغانستان نیست".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала