حملات هوایی ترکیه به کردهای سوری

© AFP 2023 / Stringer, fileحملات هوایی ترکیه به کردهای سوری
حملات هوایی ترکیه به کردهای سوری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترکیه با حملات هوایی گسترده اقدام به راه اندازی یک عملیات قوی بر ضد کردها در شهر افریون در شمال سوریه آغاز خواهد کرد.

Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган во время выступления в Анкаре - اسپوتنیک افغانستان
هشدار اردوغان به آمریکا
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هابرتورک، منابع از محافل نظامی ترکیه می گویند، که ترکیه با حملات هوایی گسترده اقدام به راه اندازی یک عملیات بر ضد کردها در شهر افریون در شمال سوریه آغاز خواهد کرد.

بر اساس گزارش اسن روزنامه، مقام های ترکی در سال 2017 سه بار برای حمله بر این شهر سوریه آماده شدند، اما پس از چندی برنامه حمله به این شهر به دلایل نامعلومی به تعویق افتاد.

بر اساس گزارش هابرتورک، انقره در حال حاضر 149 هدف از جمله وسایل حمل و نقل، وسایل نقلیه نظامی و وسایل ثابت نظامی را که توسط کردهای کردستان سوریه وابسته به حزب کارگران کردستان پ ک ک مورد استفاده قرار می گیرد، شناسایی نموده است.

مرحله نخست این عملیات شش روز طول خواهد کشید، همزمان با حملات هوایی، توپخانه ها در مرز جا به جا خواهد شد. در همین حال کردها می خواهند این حمله ترکیه را دفع کنند.

این در حالیست، بر اساس بعضی گزارش ها، ایالات متحده امریکا به طور مخفیانه سیستم راکتی ضد هوایی را به کردهای سوری داده است.

یادآوری می کنیم، که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه 15 جنوری تهدید کرد، که جنگجویان را که ارتش امریکا برای حفاظت از مرزهای سوریه که شامل نیروهای دموکراتیک سوریه، رزمندگان یی پ گ و همچنان مبارزان پ ک ک می باشند، نابود خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала