جواب رد جنرال دوستم به هیأت اعزامی حکومت

© AP Photo / Alexander Zemlianichenkoجواب رد جنرال دوستم به هیأت اعزامی حکومت
جواب رد جنرال دوستم به هیأت اعزامی حکومت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
براساس اطلاعات تایید نشده، جنرال عبدالرشید دوستم به هیأت اعزامی حکومت وحدت ملی برای مذاکره با وی، جواب رد داده است و بر برگزاری لویه جرگه، تاکید نموده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از برخی از منابع، ارگ ریاست جمهوری أفغانستان هیأتی را جهت مذاکره با جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول رئیس جمهور أفغانستان و رهبر حزب جنبش ملی اسلامی به ترکیه اعزام نموده بود.

خبرگزاری خاورمیانه طی یک گزارش نوشته است: "براساس گزارش تایید نشده  جنرال دوستم در این دیدار تصریح کرد که تلاش‌های غنی نمی‌تواند انحلال «شورای عالی ائتلاف برای نجات افغانستان» را در پی داشته باشد و رئیس جمهور باید به انحصارگرایی پایان دهد."

دوستم که  طی هشت ماه گذشته در ترکیه به سر می‌برد، اظهار داشت: "دیگر وسیله‌ای برای حفظ دولت در حال مرگ کابل وجود ندارد و راه نجات آن نیز احترام به اراده مردم، استغفای اشرف غنی و برگزاری لویه جرگه است."

این درحالیست که حکومت وحدت ملی و اعضای اپوزیسیون بارها با جنرال دوستم دیدار و رایزنی کرده‌اند و گفته می‌شود که دولت بارها خواسته تا جنرال دوستم را تطمیع کند اما این تلاش‌ها نتیجه‌ای نداشته است.

از سوی دیگر نیز در موضوع برکناری «عطا محمد نور» ظاهرا رایزنی‌های حزب جمعیت اسلامی و ریاست جمهوری افغانستان برای جلب حمایت جنرال دوستم نیز افزایش یافته است.

دوستم پس از اتهام آزار و اذیت تحت عنوان پرونده «احمد ایشچی»، گفته می‌شود که به ترکیه تبعید شد و نیز بارها تلاشش برای بازگشت به أفغانستان موفقیت‌آمیز نبوده است.

پیش از این نیز طیارهٔ حامل دوستم هنگام نشست به میدان هوایی بین المللی حامد کرزی توسط برخی جریان‌های داخلی یا خارجی اجازه نشست نیافت و به ترکیه بازگشت.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала