کشف مدل مرموز کائنات در مکسیکو

© AP Photo / Isaac Gomez/INAHIn this 2016 photo provided by Mexico's National Institute of Anthropology and History, INAH, researchers stand on the shore of Nahualac Lagoon, at the foot of the Iztaccihuatl volcano in Mexico State, Mexico
In this 2016 photo provided by Mexico's National Institute of Anthropology and History, INAH, researchers stand on the shore of Nahualac Lagoon, at the foot of the Iztaccihuatl volcano in Mexico State, Mexico - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در مکسیکو یک مدل مرموز کائنات را یافته اند که توسط آزتک ها "یک تمدن باستانی غنی در آمریکای مرکزی " ساخته شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از International Business Times ، گروهی از باستان شناسان در مکسیکو درکف جهیل در نزدیکی آتشفشان Istaksiatl سنگهای پناهگاه قبیله باستانی آزتک ها را کشف کردند. ماهیت این ساختار ها یک مدل از کائنات را نشان می دهد.
این محوطه باستانی توسط محققان موسسه ملی انسان شناسی و تاریخ در ارتفاع حدود چهار هزار متر در کف جهیل کشف شد. این پناهگاه از سنگهای با اندازه های مختلف ساخته شده است و موقعیت آنها از یکدیگرستاره ها و کهکشان ها را تکرار می کند.
علاوه بر این، محوطه طوری ساخته شده است که هنگام نگاه کردن یک اثراوپتیکی "نوری" در آن به وجود می آید و به نظر می رسد که گویا سنگ ها بر روی سطح آب شناور است، نه در کف جهیل.
اثر اوپتيکی و ساختار این محوطه نشان دهنده ای آنست که این مکان یك مدل كوچكی از کائنات و "تفسیر باستان از زمان و فضا "را نشان می دهد.
این کشف با اسطوره آزتک ها در مورد "پیدایش کائنات " نیز مطابقت دارد. بر اساس این اسطوره در زمان باستان خشکه وجود نداشت.
یکی از باستان شناسان توضیح داد که بر اساس افسانه ها "هیولای بحری " Sipactli " نخست در اقیانوس زندگی می کرد، و سپس از تنه او خدایان، آسمان و زمین را خلق کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала